پیشنمایش کلاس

مسترکلاس فیلمسازی با مارتین اسکورسیزی

در اولین کلاس آنلاین مارتین اسکورسیزی، هنر فیلم‌سازی را از کارگردان فیلم‌های Departed ،The Goodfellas  و Taxi Driver بیاموزید.

برنامه درسی
درباره استاد
دیدگاه کاربران
خرید کلاس
۴ ساعت ۳۵ دقیقه
۳۰ قسمت
76 صفحه کتاب کار
زیرنویس فارسی و انگلیسی
کیفیت 1080 واقعی

کتاب کار کلاس

یک کتاب کار قابل دانلود به همراه مباحث کلاسی ارائه می‌شود که شامل جمع‌بندی دروس و اطلاعات تکمیلی می‌شود.

این کتاب کار 76 صفحه است.

جهت دریافت کتاب کار یکی از اشتراک های سه ماهه، شش ماهه، یکساله و یا کلاس را به صورت جداگانه تهیه نمایید.
۳:۳۲
آشنایی بیشتر با مارتین
آشنایی بیشتر با مارتین

با استاد جدید خود آشنا شوید: کارگردان برنده جایزه اسکار، مارتین اسکورسیزی. مارتین در این قسمت در مورد اهداف مسترکلاس خود و اهمیت صادق بودن با خود صحبت می کند.

۹:۵۹
آغاز کار
آغاز کار

مارتین در مورد پی بردن به علاقه اصلی خود و فراخوانده شدن به انجام، و همچنین اهمیت تماشای آثار بزرگان تاریخ سینما، از Orson Welles گرفته تا Max Ophus، صحبت می کند.

۸:۱۴
تحصیلات مارتین
تحصیلات مارتین

مارتین در مورد درسی که از استاد تاثیرگذار خود در دانشگاه نیویورک گرفته صحبت می کند: ارزش هر شات

۱۲:۵۲
پی بردن به روند کار
پی بردن به روند کار

هیچ فرآیند و روش مشخصی برای فیلمسازی وجود ندارد؛ در این جلسه مارتین روش خود برای ساخت فیلم را توضیح می دهد. بیاموزید که چطور به فیلم خود ماهیت ببخشید و نسبت به تغییرات غیر منتظره ای که می توانند ارزش صحنه را بالا ببرند پذیرا باشید.

۶:۴۷
مسیر دادن به تاثیرتان
مسیر دادن به تاثیرتان

مارتین شما را به الهام گرفتن از کارهای سایر کارگردانان تشویق نموده و در مورد ارجاع دادن به فیلم های دیگر در کارتان صحبت می کند.

۱۴:۳۵
ایجاد سبک خودتان
ایجاد سبک خودتان

مارتین اصول دانش بصری را به شما آموزش داده و در مورد جنبه های اساسی سبک خود صبحت می کند.

۹:۳۶
کارگردانی و فناوری
کارگردانی و فناوری

در این قسمت مارتین حال هوای دوران آغاز به کار خود را با جو امروزی فیلمسازی مقایسه می کند، و توضیح می دهد که چطور فناوری مدرن می تواند برای شما در آن واحد هم مفید و هم مضر باشد.

۱۰:۰۶
پیدا کردن داستان
پیدا کردن داستان

مارتین به شما می آموزد که چطور جنبه های سینمایی زندگی روزمره خود را ببینید و همینطور موضوعات و داستان هایی که در مسیرتان قرار می گیرند را تشخیص دهید.

۱۵:۲۰
کار روی فیلم نامه
کار روی فیلم نامه

مارتین فرآیند و روش خود بری خواندن فیلمنامه ها را به شما نشان داده و در مورد شکل گیری ایده ها صحبت می کند. علاوه بر این مطالب مهمی در مورد تحقیق و اینکه چطور موقع تمرین فیلمنامه را بهبود ببخشید به شما آموزش می دهد.

۱۰:۰۹
انتخاب بازیگران
انتخاب بازیگران

مارتین در مورد اهمیت انتخاب بازیگر صحبت نموده و توصیه هایی در مورد تعامل با بازیگران، چه بطور شخصی و چه گروهی، به شما ارائه می دهد. علاوه بر این عملکردهایی که بعنوان نمونه در نظر گرفته و اینکه در بازیگر باید به دنبال چه باشید با شما به اشتراک می گذارد.

۹:۳۷
کارگردانی بازیگران
کارگردانی بازیگران

مارتین اهمیت جلوی دوربین رفتن برای کارگردان را توضیح می دهد. همچنین نکاتی در مورد ایجاد رابطه ای مطمئن با بازیگران، وقت دادن به بازیگر برای آزمون و خطا، و اینکه چه زمان باید دهنتان را ببندید و فیلم بسازید به شما آموزش می دهد.

۱۰:۳۶
لوکیشن ها
لوکیشن ها

مارتین برایتان توضیح می دهد هنگام رصد لوکیشن ها به چه نکاتی توجه کنید و چطور محدودیت های لوکیشن مورد نظر را تبدیل به مزیت کنید.

۱۸:۰۶
طراحی تولید
طراحی تولید

در این قسمت مارتین چگونگی بازتاب موضوعات داستانی از طریق طراحی تولید را به شما آموزش می دهد.

۱۵:۱۳
طراحی لباس
طراحی لباس

بیاموزید که چطور کاراکتر روی لباس تاثیر می گذارد و برای رسیدن به لباس مناسب باید با بازیگران همکاری کنید.

۱۱:۰۰
آشنایی با فیلم برداری
آشنایی با فیلم برداری

مارتین شما را با چگونگی همکاری با فیلمبردار و همینطور بهترین روش یادگیری در این زمینه، یعنی پرسیدن سوالات زیاد از فیلمبردار، آشنا می کند.

۱۱:۴۳
ساخت فیلم های کم هزینه
ساخت فیلم های کم هزینه

تجربیات مارتین در فیلمسازی کم هزینه طی همکاری اش با فیلمبردار بزرگ مایکل بال هاوس را بشنوید. چگونگی طراحی خلاقانه قاب ها، حتی با کمترین بودجه، را از او بیاموزید.

۱۰:۲۶
کار با گروه
کار با گروه

در مورد کار با یک هسته اصلی کوچک و همینطور گروه های بزرگ بیش تر بدانید.

۱۴:۴۰
تدوین: بخش ۱
تدوین: بخش ۱

مارتین شما را با جادوی اتاق تدوین آشنا نموده و خصوصیاتی که باید در تدوین به دنبالش باشید را برایتان توضیح می دهد.

۹:۳۹
تدوین: بخش ۲
تدوین: بخش ۲

در این جلسه مارتین از اهمیت همکاری و هماهنگی با تدوینگر صحبت نموده و نتیجه ای بسیار مهم می گیرد: گاهی باید صحنه هایی را که عاشقشان هستید حذف کنید.

۷:۰۴
رنگ
رنگ

مارتین در مورد تاریخچه استفاده رنگ در سینما می گوید و نحوه کاربرد رنگ در یکی از فیلم هایش را توضیح می دهد.

۷:۱۶
برگزیدن سیاه و سفید
برگزیدن سیاه و سفید

مارتین در مورد تحول سبک سیاه و سفید و تصمیم به سیاه و سفید کردن فیلم «Raging Bull» صحبت می کند.

۱۲:۵۳
اهمیت طراحی صدا
اهمیت طراحی صدا

مارتین رویکرد خود به طراحی صدا را شرح می دهد: به جای افزودن صدا، به هدف حذف آن وارد اتاق تدوین شوید. از او طراحی حس و حال فیلم به کمک صدا را بیاموزید.

۱۳:۴۰
قدرت موسیقی
قدرت موسیقی

مارتین توضیح می دهد که موسیقی بخشی از ماهیت روحانی کاراکتر است و در مورد بعضی فیلم هایی که موسیقی آن ها برایش الهام بخش بوده صحبت می کند.

۶:۳۰
اکران فیلم تان
اکران فیلم تان

مارتین برخی استراتژی های اکران و چگونگی تشخیص مخاطب هدف فیلم تان را به شما آموزش می دهد.

۴:۴۲
بررسی صحنه: «Barry Lyndon»
بررسی صحنه: «Barry Lyndon»

مارتین به بررسی اولین صحنه فیلم «Barry Lyndon» اثر استنلی کوبریک می پردازد.

۲:۲۴
بررسی صحنه: «Out of the Past»
بررسی صحنه: «Out of the Past»

مارتین به بررسی زبان بصری یک صحنه بخصوص از فیلم «Out Of the Past» اثر «Jacques Tourner» می پردازد.

۱:۴۷
بررسی صحنه: «Jules and Jim»
بررسی صحنه: «Jules and Jim»

مارتین صدای روی تصویر در این فیلم از فرانسیس تروفو را بررسی نموده و توضیح می دهد که چطور کاربرد صدای روی تصویر بر ارائه اطلاعات از کاراکترها تاثیر بسزایی دارد.

۲:۱۳
تحلیل فیلم «Vertigo»
تحلیل فیلم «Vertigo»

مارتین در مورد رنگ و نور پس زمینه فیلم «Vertigo» اثرآلفرد هیچکاک صحبت می کند.

۳:۳۱
تحلیل فیلم «هشت و نیم»
تحلیل فیلم «هشت و نیم»

مارتین انتخاب های فدریکو فلینی از نظر ترکیب بندی و نورپردازی را در صحنه ای از فیلم هشت و نیم بررسی می کند.

۱:۳۰
پیدا کردن مسیرتان
پیدا کردن مسیرتان

اسکورسیزی در آخرین توصیه های خود، شما به یافتن مسیر شخصی خودتان و توجه به جرقه های ذهنی خلاقانه تان تشویق می کند.

مارتین اسکورسیزی

آموزش فیلمسازی

نقدی بر دوره مارتین اسکورسیز در بستر مستر کلاس

نویسنده: ربکا سالتر

مارتین اسکورسیز کارگردان، ایتالیایی-آمریکایی است که شهرت او در نقش پیشگام در عصر هالیوودی جدید است. در اولین دوره مستر کلاس خودش، مارتین به ما اصول فیلم سازی را آموزش می دهد و سبک شما را ارتقا می دهد. به عنوان یکی از کارگردانان برنده جایزه اسکار با شغلی که 5 دهه در آن فعالیت می کند، من می خواهم هر چه سریع تر در دوره مارتین شرکت کنم. در این نقد دقیق مستر کلاس مارتین ، من نظر صادقانه خودم را با شما به اشتراک می گذارم و این تمام مزایا و معایب چیزی را که انتظار دارید از هر درس بیاموزید، پوشش می دهد.

اگر زمان برای شما اهمیت دارد یا دوست دارید مروری سریع داشته باشید، این خلاصه صرفا برای شماست:

خلاصه سریع:

شما در این دوره یاد می گیرید که:

  • فیلم خود را طراحی کنید و فیلم را از روی کاغذ فیلم نامه روی صفحه نمایش ببرید
  • فرآیند مختص خود را در کارگردانی پیدا کنید و تدوین کنید
  • در مورد فناوری تصمیمات خلاقانه بگیرید
  • الگوهایی را توسعه دهید که برای ایده شما کارساز است
  • تجربه فیلم سازی با بودجه کم
  • ایجاد روابط کاری قوی با عوامل

 

 

 

 

 

مزایا                                                                    معایب

یادگیری از کارگردان تاثیرگذار و برنده جایزه اسکار        اصطلاحات و زبان فنی سنگین

توسعه قدردانی از تاریخچه سینما                           بیشتر نظری و داستانی

کسب منفعت از مطالعات موردی خارق العاده          راهنمایی کم برای نفوذ به این صنعت

توسعه فرآیند خود و وفادار ماندن به آن

استفاده از فیلم سازی با بودجه کم به نفع خودتان

 

مدت زمان دوره: 30 ویدئو، 4 ساعت و 35 دقیقه ای

مناسب برای: افرادی که به دنبال مطالعه فیلم به صورت آکادمیکی هستند یا به دنبال تجربه فیلم سازی مستقل هستند ( به جای فیلم سازی تجاری).

کل دوره: تجزیه و تحلیل وسیع و عالی با مثال هایی نه تنها از کار خودش بلکه از دیگر کارگردانان. این عمل علاقه شدید مارتین نسبت به سینما را می رساند و روشی مناسب برای تشویق ما جهت سرمایه گذاری در دنیای فیلم است.

در زیر شما نقدی بسیار دقیق با جزئیات را می یابید که به بسیاری از سوالات شما پاسخ می دهد و به شما کمک می کند هر چیزی را که ممکن است برای شما خط قرمز باشد، شناسایی کنید.

در اینجا مواردی را که در این مطلب پوشش می دهم، آمده است:

  • دوره مستر کلاس مارتین اسکورسیز شامل چه مطالبی است
  • چیزهایی که من در مورد این دوره دوست دارم و دوست ندارم
  • این دوره برای چه کسانی است
  • قیمت، جایگزین و اینکه آیا این دوره منحصر به فرد است یا خیر
  • آیا دوره مستر کلاس مارتین اسکورسیز ارزش هزینه کردن دارد؟

خوب برویم شروع کنیم:

درباره مارتین اسکورسیز

مارتین اسکورسیز به خاطر فیلم های برنده جایزه اسکار خود از دهه 1970 تا به امروز مشهور است. این فیلم ها شامل راننده تاکسی (1976)، گانگسترها(1990)، گرگ وال استریت(2013) و مرد ایرلندی (2019) است.

او برای فیلم رفتگان در سال 2006 جایزه آکادمی و همچنین برای فیلم گانگسترها در سال 1990، 3 جایزه  BAFTA را اذان خود کرد.

مارتین به عنوان بهترین کارگردان 4 جایزه گلدن گلوب (گوی طلایی) را دریافت کرد. این جایزه به خاطر فیلم او در سال 2002 به نام دارو دسته های نیویورکی بود.( همچنین جایزه AFI فیلم سال را دریافت کرد).

درباره مستر کلاس

"مدرسان ما در دنیا بهترین هستند".

مسترکلاس یک پلتفرم آموزشی آنلاین هست که در سال 2005 توسط شرکت صنایع یانکا تاسیس شد. این وبسایت شامل بیش از 80 درس ویدئویی از متخصصان مشهور جهانی در حوزه تخصصی خودشان است.

در حالی که دیگر کلاس های آنلاین پروفسورهای شایسته و درخور احترام دارند، مستر کلاس دوره های خود را با تدریس افراد مشهور و برجسته تولید می کنید.

این یک مفهوم کاملا جدید و منحصر به فرد است و شامل نام های عادی نظیر گوردون رامسی، دیوید لینچ، مارگارت آتوود، هانز زیمر و دیوید سداریس است.

مستر کلاس همگام با برندسازی به وسیله افراد مشهور همچنین به خاطر ارزش بالای محصولات و تاثیرگذار خود مشهور است. این به رشد محبوبیت آن در سال های اخیر کمک کرده است.

اما مستر کلاس برای همه مناسب نیست. من امیدوارم بتوانم هم نقاط قوت و هم نقاط ضعف این دوره را نشان دهم تا به شما کمک کنم تصمیم بگیرید آیا این دوره برای شما مناسب است یا خیر.

نگاهی به درون مستر کلاس مارتین اسکورسیز

مستر کلاس مارتین اسکورسیز شامل 30 درس ویدئویی ( شامل معرفی کوتاه) بین 5 تا 20 دقیقه است. کل زمان این ویدئوها کمتر از 5 ساعت است.

این کلاس همچنین شامل برخی منابع مازاد جهت کمک به یادگیری شما است. این شامل کتاب کار کلاس 76 صفحه ای و هم اندیشی تعاملی به نام هاب است. بعد از معرفی کوتاه، این دوره به شرح زیر ادامه می یابد:

درس 2 و 3: شروع و آموزش

" مهمترین مطلبی که من می توانم برای شما تداعی کنم این است: شما همیشه باید مسیر خودتان را بروید".

از ابتدای تقدیر و تشکر های مارتین درک می شود که این دوره برای فیلم سازانی که به دنبال شغل هستند، مناسب نیست. این دوره برای افرادی است که فیلم سازی را به عنوان فراخوان می بینند و به سمت جادوی آن کشیده می شوند.

برای مارتین، تصمیم به ساخت فیلم نتیجه درک تجاربی بود که تمایل او را به روایت داستان در او جرقه زد، از تماشای فیلم ها در زمان بچگی گرفته تا فراخوان او برای کشیشی.

این روشن می کند تا ببینیم چگونه چنین شخصیت مشهور با مسیر شغلی ضد و نقیض دست و پنجه نرم کرده است تا به جایگاهی که امروز در آن ایستاده دست پیدا کند.

او سپس ادامه می دهد تا روی اهمیت درک تاریخچه فیلم تاکید کند و به ما بگوید چگونه می توانیم سبک خودمان را با تماشای فیلم " استادان پیر" توسعه دهیم.

دانش بسیار کاربردی در این بخش از این دوره، از بحث مارتین از پروفسور خود به نام هایگ مانوگیان نشات می گیرد.

با برداشت از این سخنان خردمند، مارتین موارد زیر را خلاصه می کند:

 

 

  • چگونه با انجام دادن یاد بگیریم
  • اهمیت درک تجهیزات
  • پیدا کردن صدای خودتان
  • ارزش فیلمبرداری
  • چگونه تدوین داستان روایی را شکل می دهد

درس 4: کشف فرآیند شما

"شما باید به وقایعی که در برابر چشمان شما اطراف شما و هر لحظه اتفاق می افتند، ذهنتان را باز کنید.

به نظر مارتین، تنها راه جهت کشف فرآیند خودتان این است که به تمام احتمالات، ذهن خود را باز کنید. با این حال، او برخی از دانش عملی را بر اساس تجارب خودش به اشتراک می گذارد و موارد زیر را پوشش می دهد:

  • چگونه تجزیه و تحلیل فیلم می تواند به شما کمک کند سبک خود را پیدا کنید
  • مزیت تدوین در زمان فیلم برداری
  • چگونه فرآیند فیلمسازی را در زمانی که پیش می رویم، قضاوت کنیم
  • راه هایی که ما می توانیم از چیزهای مورد انتظار منعفت کسب کنیم.

من از یادگیری از مطالعات موردی که این نکات را توضیح می دهد، لذت می برم. برای مثال، او از فیلم گاو خشمگین (1980) استفاده کرد تا به ما نشان دهد چگونه فرآیند فیلمسازی می تواند حین فیلمبرداری سازگار شود. او یک صحنه مشت زنی را ذکر می کند که او در لحظه ایجاد کرده بود. او از این استفاده می کند تا نشان دهد چگونه ما می توانیم عناصری را تغییر دهیم که مفاهیم فیلمبرداری را ایجاد می کند.

درس 5: فراخوانی تاثیرات خودتان

در اینجا، مارتین به ما در مورد اهمیت مطالعه در مورد کارگردانان دیگر آموزش می دهد و دیدگاهی را به ما در این مورد ارائه می هد که او چگونه فیلم ها را تماشا می کرد. او در مورد رابطه بین فیلم و حافظه و اینکه چگونه این ما را تشویق می کتد و منابع را فارهم می کند، بحث می کند.

او کلیپ هایی را از فیلمنامه خودش به اشتراک می گذارد و آنها را با صحنه هایی از دیگر فیلم ها مقایسه می کند که تشویقی را برای آنها فراهم می کند.

برای مثال، ما می بینیم که چگونه فیلم هایی نظیر گذرگاه شمال غرب به فیلم راننده تاکسی نسبت داده می شوند و چگونه مارتین صحنه ها را تجزیه و تحلیل کرد تا بهتر کارآمدی فیلم سازی را را درک کند.

درس 6: توسعه سبک خودتان

" لغت مکتوب از تصویر متحرک برتر نیست".

در طول این دوره مسترکلاس مارتین به اهمیت احساس نیاز به ساخت فیلم تاکید دارد و آن را برای آشکار کردن سبک خودتان و قدردانی از فیلم به عنوان یک زبان حیاتی می داند.

مارتین به سقراط اشاره می کند تا بر روش هایی تاکید کند که از طریق آن لغت و تصویر  به موازات هم به اشتراک گذاشته می شوند. او همچنین این مطلب را به اشتراک می گذارد که چگونه ما می توانیم ادبیات بصری خودمان را توسعه دهیم تا تصاویر را به صورت پشت سر هم بخوانیم.

مارتین از این به عنوان ریتم بدون مکث در طراحی های فیلم نامه مصور استفاده می کند. برای او، ساختن فیلم ها روشی از ابراز انگیزه فیلم سازی و درک حرکت بین فریم های فیلم است.

او چندین مثال از این ارائه می دهد تا نشان دهد چگونه ما می توانیم از این روش استفاده کنیم تا فریم ها و حرکت های دوربین را توضیح دهیم.

من این درس خاص را به خاطر تاکید آن بر ارزش تجربه و نقش بازی کردن برای تثبیت ریتم در کارمان دوست دارم. آن همچنین تعادل نظریه و مثال های عملی عالی دارد و توجه را به تعدادی از دیگر جنبه های فیلمسازی جلب می کند که دوره های دیگری که من گذراندم، به آنها نپرداخته اند..

جالب بود؟

 

 

درس 7: کارگردانی و فناوری

"همه چیزی که نیاز دارید یک تمایل است- یک شور و شوق برای گفتن چیزی".

در این بخش مارتین تمرکز خود را روی فناوری فیلمسازی در حال تغییر متمرکز می کند. به ویژه در رابطه با ساخت فیلم های داستانی، مارتین به ما آموزش می دهد چگونه امور زیر را انجام دهیم:

  • ایجاد اصالت
  • درک مزیت ها و محدودیت های فناوری
  • استفاده از انواع مختلف دوربین ها برای ایجاد افکت ها
  • تدوین رویکرد از روش های مختلف

او دیدگاه با ارزشی را برای تکامل فناوری فیلم و استنباط هایی برای فیلمسازی فراهم می کند. برای مثال، او از یک صحنه از فیلم گاو خشمگین  استفاده می کند تا نشان دهد چگونه توسعه Steadicam به نفع او کار کرد.

در حالی که او شور و شوق خود را برای فناوری به اشتراک می گذارد او تایید می کند که فناوری می تواند محدودیت ها به فرآیند خلاقانه ما اعمال کند و همچنین منلفعی را در پی داشته باشد و روش هایی را بر ای حل مشکلات جهت حفظ یکپارچگی فیلم خودمان ارائه می دهد.

روی هم رفته، او برخی از کلام خردمندانه را در زمانی که به تکریم جرقه اولیه می رسیم به اشتراک می گذارد و اظهار می کند چگونه ما می توانیم فناوری را در دیدگاه تفکر خردمندانه درباره انتخاب های خودمان قرار دهیم.

درس 8: پیدا کردن داستان

همه چیز سینمایی است. زندگی سینمایی است.

همانطوری که من در دیگر دوره های خلاقانه مستر کلاس متوجه شدم، مارتین اهمیت زیادی به هنر مشاهده قائل بود. به نظر او، این روشی است که ما می توانیم از طریق آن یاد بگیریم تا ایده هایی را ارائه کنیم و داستانی را توسعه دهیم.

به ویژه او از موارد زیر حمایت می کرد:

  • پیدا کردن داستانی از درون خودتان
  • تفسیر کارهای دیگر از طریق دیدگاه مختص خودتان
  • بررسی اینکه کدام الگو شما را به خود جذب می کند
  • پرورش دیدگاه منحصر به فرد در زمان خواندن متن فیلم

او به ما می گوید چگونه ایده هایی را کشف کنیم که مناسب ما هستند و  چگونه تصمیم بگیریم که آیا یک داستان دارای چیزی است که آن را به یک پروژه انگیزشی تبدیل کند یا خیر.

او از چند مثال از جمله داستان گانگسترها استفاده می کند که بر اساس کتاب نیکولاس پلگی به نام خردمند ساخته شده بود. مارتین به ما درباره آشناییت خود با کتاب می گوید و اینکه چگونه او از دیدگاه فلسفی خود برای توسعه فیلم استفاده کرد.

او ادامه می دهد و درباره الگوهایی بحث می کند که به نظر او گیرا است و به ما می گوید چگونه او از تجارب خود برای انتخاب و پرورش داستان ها برای فیلم های خود استفاده می کند.

من این را دوست دارم که مارتین درباره تاثیرات سینماتیک و مذهبی خود به جای اینکه محافظه کار باشد، ذهن بازی دارد. آن روشی جدید به من ارائه می دهد که از طریق آن به فیلم های او برسم و درک عمیق تری را از چگونگی ایجاد آنها به دست آورم.

درس 9: کار با متن فیلم

" شما باید به زندگی اجازه دهید که ادامه پیدا کند"

این درس شامل:

  • استفاده از متن فیلم به عنوان سکوی پرش
  • تحقیق برای غنی شدن آن
  • استفاده از تکرار و بازیگران به عنوان فرصت هایی برای تغییر و توسعه

مارتین به وسیله توضیح چگونگی استفاده از متن فیلم به عنوان نقطه شروع فیلم شروع می کند که فرآیند اکتشاف و قدمی برای ورود به فیلم است.

او همچنین دیدگاهی را در تحقیقات برای غنی شدن داستان شما ارائه می د هد و از دارودسته های نیویورکی به عنوان مطالعه موردی استفاده می کند تا روش هایی را ارائه کند که از طریق آن می توانیم به جای اینکه به تحقیق اجازه دهیم ما را گمراه کند، در مسیر بمانیم.

همگام با این موضوع، او به ما آموزش می دهد که چگونه می توانیم از تکرار برای کشف روش های جدید کار کردن و درگیر شدن در فرآیند توسعه کاراکتر استفاده کنیم.

دو مطالعه موردی دیگر ( راننده تاکسی و کازینو) برای مفهوم سازی ایده ای استفاده می شود که فیلم سازی یک فرآیند در حال تغییر و ارگانیک است.

من این روش را دوست دارم که مارتین از طریق آن ما را تشویق می کند تا فیلم خودمان را به عنوان کار پیوسته در حال پیشرفت ببینیم و خطاها را به عنوان بخش اصلی این سفر ببینیم.

درس 10: عوامل و بازیگردان

"همه شما باید توافق کنید که شما در حال ساخت یک فیلم هستید".

همانطورکه مارتین می گوید، بازیگردان 90-85 درصد تصویر است و بنابراین یک مولفه کلیدی در موفقیت است.

او روش هایی را توصیف می کند که از طریق آن او عوامل را با بودجه زیاد یا بودجه کم اداره می کند اما تاکید اصلی او روی رابطه ای است که ما با بازیگران خود و در برخی موارد با بازیگردان خود داریم.

ما یاد می گیریم چگونه امور زیر را انجام دهیم:

  • پرورش رابطه کاری موفق با بازیگران و کارگردانان
  • انتقال موثر دیدگاه خودمان به بازیگردان خودمان
  • یافتن انگیزه عوامل از دیگر فیلم ها
  • ترکیب بازیگران با غیر بازیگران برای ایجاد یک محیط با اصالت

مارتین واقعا ایده هایی را با خود می آورد که اگر  بازیگران ماهیت فیلم را درک کنند، به راحتی شگفت زده می شوند.

شنیدن این موضوع خارق العاده است که چگونه کار او با دی نایرو فرصت های جدیدی را برای دیالوگ های فیلم راننده تاکسی فراهم کرد.

من به برخی از نکات مفید در این مورد رسیدم که چگونه حد وسطی را بین کارگردانی و فراهم کردن آزادی بیابیم، چه کاری انجام دهیم زمانی که کارها پیش نمی رود و چگونه ما می توانیم در موقعیت های پر از فریب فیلم برداری کنیم.

درس 13-11: مکان ها، تولید و طراحی لباس

" من می خواهم در آن جهان زندگی کنیم"

همگام با بحث در مورد ماهیت این مجموعه، مارتین ارزش مکان ها و نیاز به شخصی برای پیدا کردن مکان مناسب برای فیلم ها را بررسی می کند.

او همچنین با ما مکان هایی را به اشتراک می گذارد که ( و دلیل موفقیت) در فیلم هایی نظیر بوسه مرگ و راننده تاکسی موفق بودند.

او سپس ادامه می دهد تا به دو طرح می رسد: تولید و لباس و چگونه هر دوی اینها باید به زمان و مکان فیلم وفادار باشند.

با استفاده از کازینو به عنوان مثال، او توصیف می کند چگونه او با نسبت ابعاد تصویر کار کرد تا از سبک روزهایی را که می گذرد تقلید کند و همچنین تاثیرات کانتراست را در فیلم اظهار می کند.

من این موضوع را دوست دارم که مارتین با ارجاع سفت و سخت به کار خودش بحث می کند چگونه او در زمانی که کازینو را طراحی می کرده به این اهداف خود دست پیدا کرده است. توصیف او از صحنه بیابان یک دیدگاه شگفت انگیز در مورد این موضوع بود که چگونه تغییرات در صحنه نمایش الگوهای کلیدی را تقویت می کرد.

او سپس این نکات را به طراحی لباس نسبت می دهد و نشان می دهد چگونه تصمیمات با همکاری و خلاق در مورد لباس می تواند هم کاراکتر و هم دنیایی را که در آن سکونت دارند، پشتیبانی کند.

درس 14: درک سینماتوگرافی

" اگر چیزی نمدانی، بپرس. امتحانش کن".

در اینجا مارتین مروری بر چگونگی کار با مدیر تصویر برداری ارائه می دهد. او در ابتدا به فیلم تنگه وحشت اشاره می کند و به ما می گوید چگونه او با تیم خودش کار کرد( و از تاثیرات اولیه خودش استفاده کرد) تا درژانر تثبیت شده را تجدید نظر کند و آن را غنی سازد.

او همچنین برخی از لحظات فیلم بردای مورد علاقه خودش از دیگر فیلم ها را به اشتراک می گذارد و می گوید چگونه مدیر تصویربرداری به افکت های معینی دست پیدا می کند.

درس 15: فیلمبردای فیلم های با بودجه کم یا زیاد

" این بیش از ساخت یک فیلم است. این یک تجربه تغییر دهنده زندگی است".

در این فصل مارتین در مورد مسائل زیر بحث می کند:

  • مزایای فیلم برداری با بودجه کم
  • چگونه با موفقیت با فیلمبرداران همکاری کنیم
  • چهارچوبی برای ایجاد یک فیلم نامه مصور
  • چگونه زمان بندی را در ابتدا تنظیم کنیم

مارتین از دو فیلم - به نام های بعد از ساعتها و آخرین فریب کریست به عنوان مطالعات موردی برای مثال زدن برای این استفاده می کند که چگونه فیلمبرداری با بودجه کم به نفع او عمل می کند.

این مطالعات موردی چشم را برای افرادی که شروع می کنند باز می کنند که ممکن است نگران کمبود زمان و منابع باشند. مارتین روی ساختار فیلم سازی این فیلم ها تمرکز می کند و به تک تک دقیقه های با جزئیات می پردازد که چگونه هر روز منظم آن را انجام دهد.

در این درس مارتین کار عالی را در تشویق مردم برای کار کردن انجام می دهد در حالی که همچنین به واقعیت های انجام این کار اشاره می کند.

من این موضوع را دوست دارم که او به ما برخی دیدگاه های غیرمنتظره را در مورد این فیلم های با بودجه کم ارائه می دهد همانطور که یک مثال واقعی از این موضوع ارائه می کند که چگونه ما وارد فرآیند فیلم سازی می شویم.

درس 16: کار با عوامل

" هر شخص حاضر در مجموعه نقشی را در فیلم سازی شما ایفا می کند"

مارتین رابطه بین کارگردان و عوامل را  به عنوان یکی از عناصر اساسی فیلم سازی توصیف می کند. به نظر او عوامل راه اصلی هستند و مهم است تا یک " گروه اصلی" پیدا کنید تا شما بتوانید به آن اطمینان کنید.

او اظهار می کند که یک شخص پرانرژی معینی وجود دارد که بهترین رابطه کاری را در مجموعه امکان پذیر می کند و به ما می گوید چگونه می توانیم این را در رابطه خودمان با عوامل خودمان به کار بگیریم.

اگرچه این فصل مختصر بود، درباره اینکه  چگونه واحد خودمان را در محیط پر جنب و جوش پیدا کنیم و چگونه روابط بین عوامل می تواند برای ایجاد یک تیم سفت و سخت  گسترش پیدا کند، بحث کرد ( از روش نظری).

درس 17 و 18: تدوین

" همیشه من به اتاق تدوین می روم، من همیشه تحت تاثیر آن قرار می گیرم".

مارتین تدوین را در دو بخش پوشش می دهد با قاطعیت بیان می کند که فرآیند تدوین جایی است که فیلم زنده می شود. به ویژه او روی مفهوم "چشم ذهن" و اینکه چگونه آن در پردازش تصویر ما مداخله می کند، تمرکز می کند.

همگام با این نظریه، او موضوعات زیر را بررسی می کند:

  • تدوین چیست
  • اهمیت فریم ها
  • چگونه اندازه را مدیریت کنیم
  • تنظیم سرعت
  • نقشه در برابر داستان

او با اطمینان بیشتر اضافه می کند که هیچ کارگردانی اولین کات آنها را دوست ندارد و این که این تجربه به ما کمک می کند تا فرآیندی را پیدا کنیم که برای ما کارساز است.

 

درس 19 و 20: رنگی در برابر سیاه و سفید

" رنگی به معنای چیزی است. حتی اگر شما نخواهید هم آن این کار را انجام می دهد".

در اینجا مارتین استفاده از رنگ را در روزهای اولیه سینما توضیح می دهد و آن را به این ارتباط می دهد که چگونه ما امروزه از رنگ استفاده می کنیم.

او دیدگاه هایی را در مورد اینکه چگونه رنگ می تواند تن را تنظیم کند ارائه می دهد و فرصت هایی را در فیلم ایجاد می کند. به عنوان مثال، او از فیلم خلبان استفاده می کند که از رابط کاربری دیجیتال استفاده می کند تا تغییرات رنگ را ایجاد کند.

او همچنین رنگ سیاه و سفید را به عنوان یک تقطه مقابل برای رنگ و برخی نظریه های جالب را در مورد رنگ ( و عدم وجود رنگ) ارائه می دهد که همگی برای من دیدگاه های جدید هستند.

دفاع او از استفاده از سیاه و سفید در فیلم گاو خشمگین یک چنین دیدگاهی است و روشی جالب برای تفکر مجدد درباره تاثیری است که انتخاب رنگ روی صفحه نمایش دارد.

درس 21 و 22: صدابرداری و موسیقی

" زمانی که من موسیقی را می شنوم، واقعا داستان را احساس می کنم".

مارتین اهمیت موسیقی را در حالی که او در حال رشد بود و اینکه چگونه آن به عنوان پس زمینه برای تصویر سازی داستان ها عمل می کند بازگو می کند و بعدا در پردازش فیلم خود آن را به کار می گیرد.

او با دقت تمایزات بین موسیقی اصلی و نوای سنتی را توضیح می دهد و به تاثیرات بالقوه هر کدام بر فیلم اشاره می کند.

مارتین چند مطالعه موردی مفید فراهم کرد تا توصیح دهد چگونه موسیقی عمل می کند. این شامل نوای هوارد شور برای فیلم بعد از ساعت ها و امتیاز تجربی برای فیلم آخرین فریب کریست بود.

تمرکز اصلی او روی این است که چگونه موسیقی به انرژی هم به صفحه نمایش و هم مجموعه ارتباط دارد. او برخی از نکات خود را برای استفاده از موسیقی در طول فیلمبرداری و اینکه چگونه این می تواند به بازیگران کمک کند تا نقش های خود را تثبیت کنند، به اشتراک می گذارد.

درس 23: ترویج فیلم شما

" اگر شما کتابی بنویسید، شما به دیگران اجازه می دهید بدانند چنین چیزی وجود دارد".

زمانی که کار به ترویج فیلم می رسد، مارتین ارتباط قابل توجهی با فیلم های قدیمی خودش دارد. در حالی که برخی توصیه های عملی را ارائه می دهد او همچنین زمان صرف می کند و درباره نقش های شرکت های توزیع کننده و سیستم های استدیوی هالیوودی بحث می کند.

او مثالی از ترویج وارن بیتی برای فیلم بونی و کلاید (1967) ارائه می کند و می گوید چگونه او استفاده کرد از یک نقد منفی برای تحمیل بیشتر فیلم خودش به چشم های مردم استفاده کرد.همگام با این، او چند نکته عالی را درباره استفاده از پوسترها و پیدا کردن مخاطب به اشتراک می گذارد.

درس 29-24: بحث های صحنه

در این بخش، مارتین صحنه هایی از فیلم های زیر را تجزیه و تحلیل می کند:

  • باری لیندون
  • از درون گذشته
  • جولز و جیم
  • سرگیجه
  • 2 8

مارتین بر فنونی که کارگردانان استفاده می کنند برای مفهوم سازی صحنه های فیلم ها تاکید می کند و تاکید می کند چگونه مفاهیم نورپردازی، دوبله و رنگ می تواند تن را تنظیم کند و الگوهای کلیدی را برجسته کند.

بحث جولز و جیم همچنین به فصل قبلی مارتین در مورد تاثیرات کانال بندی مربوط است.  او به ما می گوید چگونه سرعت فیلم در گانگسترها و کازینو نمایان شد و او را تشویق کرد تا از دوبله استفاده کند.

بسیاری از اینها این کلاس را بیشتر کلاس نظریه فیلم می دانند اما آن دیدگاهی جالب در این مورد فراهم می کند که چگونه مارتین به وسیله کار دیگر کارگردانان تشویق می شود.

درس 30: پیدا کردن مسیر خودتان

" هیچ دسنورالعملی وجود ندارد، هیچ میانبری وجود ندارد، هیچ رازی وجود ندارد".

در نتیجه گیری خلاصه خودش، مارتین به حقیقتی می رسد که هیچ فرمول مخفی برای  فیلمسازی وجود ندارد. همانطور که او در طول مستر کلاس خودش تشویق می کند، فیلمسازی فرآیندی است که ما باید در هر مرحله ذهنمان را نسبت به آن باز کنیم.

درست مثل دیگر دوره های خلاقانه، محدودیتی برای این وجود دارد در اینکه مارتین چقدر می تواند به ما اموزش دهد و بسیاری از این محتوا به طرز قابل درکی نظری هستند. برای توضیح آن به صورت ساده، کار باید از ما نشات بگیرد. و همانطوری که مارتین نتیجه گیری می کند:

" این فقط شما و چیزی که جرقه ای در شما می زند هستید تا فیلم را بسازید."

تجربه من از مستر کلاس مارتین اسکورسیز

روی هم رفته، برخی از بخش های این دوره وجود دارد که من واقعا از آنها لذت بردم و من روی آنها در زیر تاکید کرده ام. در این زمان، من فکر نمی کنم این دوره کامل باشد بنابراین من می خواهم بحث کنم که چیزی که من فکر می کنم می تواند بهبود پیدا کند. بررسی کنید ببینید آیا اینها برای شما قبل از تعهد به این دوره خط قرمز هستند یا نه.

چه چیزی درباره مستر کلاس مارتین اسکورسیز را دوست دارم

یادگیری از کارگردان برنده جایزه

راهی برای انکار تاثیر مارتین بر هالیوود مدرن نیست. فیلم های او شغلی تاثیرگذار را توسعه داد و او به وضوح استعدادی برای دنیایی است که در آن کار می کند. این مستر کلاس فرصتی بی نظیر را ارائه می کند تا از بهترین ها آموزش ببینید و به نظر من رقیبی برای این دوره وجود ندارد.

خود مستر کلاس همچنین ارزش محصول بالایی دارد و تمام ویدئوها بالاترین کیفیت را دارا هستند. این دوره همچنین درس های مارتین را به شاخه های قابل مدیریت تبدیل می کند و به فصل های زیرمجموعه با وضوح، هم در ویدئو و هم در کتاب کار اشاره دارد.

چیزی که من واقعا در مورد تدریس مارتین به آن علاقه دارم این بود که او برای هر نکته که می گفت مثالی می آورد. این بدین معناست که ما کلیپ های زیادی می بینیم که به ما اجازه می دهد محتوای درس ها را در عمل ببینیم.

قدردانی از تاریخچه فیلم

یک نکته که من را در مورد این دوره شوکه کرد، تاکید مارتین بر تاریخچه فیلم و درک دنیای سینما بود. این نکته ای است که دیگر دوره ها با شدت و عمق کمتری به آن پرداخته اند.

به ویژه، مارتین به ما نشان می دهد چگونه امور زیر را انجام دهیم:

  • استفاده از دیگر فیلم ها به عنوان نقاط مرجع مستقیم و غیر مستقیم
  • درک اهمیت دوبله که با تاریخچه فیلم در ارتباط است
  • قدردانی از تکامل فناوری فیلم
  • نگه داشتن هنر در خط مقدم فرآیند فیلمسازی

این موضوع که شور و شوق مارتین برای سینمای اولیه و روش هایی که از طریق آن فیلمسازی متحول می شود، هیجان انگیز بود. من همچنین این موضوع را دوست دارم که مارتین روش هایی را بررسی می کند که از طریق آن ما می توانیم هم به گذشته افتخار کنیم و هم در آن تجدید نظر کنیم تا به ژانر تثبیت شده انرژی دوباره بدهیم.

روابط با عوامل فیلمبرداری

دیدن صحنه هر دو طرف این گسترده جالب است – شروع کار از هیچ و کار کردن با یک تیم کامل. مارتین به ما می گوید چگونه او با دوستان و خانواده خودش کار می کرد تا برخی از فیلم های ابتدایی خود را بسازد و حتی در مورد مزایای استفاده از افرادی غیر از بازیگران بحث می کند.

روی هم رفته به نظر من این برای فیلمسازان مشتاق که ممکن نیست فرصت های فنی مشابه داشته باشند، پر از بینش نست. من به ویژه به این موضوع علاقه دارم که مارتین این نکته را در طول دوره در ذهن دارد زمانی که به ما نشان می دهد او پذیرای نقادان خودش است.

طراحی برای دنیای خودتان

یکی از تاکید های این دوره شنیدن بحث مارتین در مورد طراحی لباس و محصول است. به ویژه، او از فیلم کازینو استفاده می کند تا نشان دهد چگونه او به صورت بصری روح فیلم را می گیرد. او همچنین بحث می کند که چگونه با طراحی محصول بازی کند تا احساسات و الگوهای معینی را برانگیزد.

مارتین تاکید فراوانی روی ترسیم ذهنی تا ساخت طرح دارد که دیدگاه مفیدی در این مورد می دهد که چگونه ما می توانیم این کار را برای خودمان انجام دهیم. همانطور که مارتین آن را می بیند، همه ما شور و شوقی داریم که می توانیم آن را برداریم و از آن استفاده کنیم تا فیلم خود را تصویر سازی کنیم.

در مورد طراحی لباس، مارتین چند توصیه خوب را در این مورد می دهد که چگونه ما می توانیم از لباس برای نشان دادن زمان و مکان استفاده کنیم. مطالعه موردی بعدی بری لیندون به خوبی با این گره خورده است و مثالی از این ارائه می کند که چگونه استانلی کوبریک دنیای قرن هجدهم را از طریق لباس پوشیدن آن زمان احضار می کند.

این بخش بسیاری از نکات جالب را فراهم می کند تا در زمان مطالعه روی فیلم های خودمان به دنبال آنها باشیم.

استفاده از بودجه کم به نفع خودتان

در حالی که برخی ممکن است دوره مارتین را کمی دور از دسترس برای مخاطبان روزمره بدانند، من به این موضوع علاقه مند هستم که او زمان صرف کرد تا فیلمسازی با بودجه کم را بررسی کند. او همچنین درباره پرورش کلاس کار خود و فرم هایی صحبت می کند که در آن زمان در دسترس او بودند ( و نبودند).

مراجع او برای فیلم بعد از ساعت ها به ویژه زمانی جالب بود که دیدگاهی را برای این موضوع ارائه داد که چگونه مارتین سعی کرد تا بعد از فیلم پادشاه کمدی مجدد وارد دنیای فیلم شود. او دریافت که فیلمسازی با بودجه کم به او مزایایی را ارائه می دهد که ارزش بالای محصول نمی تواند ارائه دهد.

او توجه زیادی را به این مزایا دارد و این تجدید نیرو می کند تا ببیند چگونه یک عیب آشکار می تواند در واقع به نفع ما کار کند. همچنین این، می تواند برخی از دیدگاه هایی را در مورد زمان بندی دقیق فیلم ها و اینکه چگونه آنها به طور واقعی در محدودیت ها فیلم برداری شدند، ارائه دهد.

وسعت موضوع ها

یک مزیت دوره مارتین این است که به لحاظ محتوا از هیچ اقدامی غافل نشده است. مارتین دیدگاهی را به ما در موردسیلی از موضوع ها ارائه می دهد که شامل موارد زیر است:

  • پیدا کردن داستان
  • عوامل و کارگردانی
  • یافتن مکان
  • تدوین
  • صدابرداری
  • ترویج فیلم

با هر دو دروس ویدئویی و کتاب کار، مستر کلاس پوشش وسیعی برای تقریبا تمام جنبه های فیلمسازی فراهم می کند. این بدین معناست که شما در برابر پولی که می پردازید، چیز زیادی به دست می آورید حتی اگر شما یک دوره را انتخاب کنید.

کیفیت مطالعات موردی

مارتین تعداد زیادی مطالعات موردی را از خودش و دیگر کارگردانان در این آموزش دخیل می کند تا از دروس خود پشتیبانی کند. من به این موضوع علاقه دارم که او نظری اجمالی بر طیفی از سبک های کارگردانی و نه فقط سبک خودش فراهم می کند. این همچنین روشی برای دانش آموزان بصری بود تا دروس را بهتر درک کنند.

به ویژه یکی از بخش های او در مورد " بحث هایی در مورد صحنه" روشی جالب برای دیدن تدریس مارتین در عمل بود. آن همچنین برای گوش دادن به دوبله او در زمان نگاه به کلیپ ها مفید بود، زمانی که او دقیقا چیزی را که به خوبی در هر صحنه شدنی است توضیح می دهد. من این را یک فن موثر در زمان بحث در مورد جنبه های بصری فیلمسازی دریافتم.

در دسترس بودن

بر خلاف دیگر دوره های مستر کلاس که من گذرانده ام، دوره مارتین نه فقط به زبان انگلیسی بلکه به زبان های انگللیسی، آلمانی و اسپانیایی زیرنویس دارد.

کتاب کار مارتین نیز منبعی عالی برای مطالعه همراه با یا به صورت مجزا با دوره است. این به ما یک فاصله از محتوای ویدئو را ارائه می دهد و به ما اجازه می دهد تا با سرعت خودمان کار کنیم و همچنین حیطه های اصلی جذاب را مجدد بازبینی می کند.

به لحاظ ساختار، این دوره شامل موارد زیر است:

  • فصول و فصل های زیرمجموعه
  • بخش های "یادگیری بیشتر"
  • مطالب خواندنی و مرور مازاد
  • فیلنامه نویسی مارتین

این پی دی اف جامع است و محتوای بسیار بیشتری را نسبت به دیگر دوره هایی که من مطالعه کرده ام ارائه می دهد. خوشبختانه مستر کلاس شامل فیلمنامه نویسی خود مارتین و همچنین توصیه های او برای کمک به راهنمایی بیشتر ما در امر تحقیق است.

چه چیزی باید بهبود پیدا کند

در حالی که من از دوره مارتین تا حدی لذت می بردم، من فکر نمی کنم برای هر کسی مفید باشد. اینجا جایی است که به نظر من کلاس باید بهبود پیدا کند.

تا حد زیادی نظری است

یکی از عیب های دوره مارتین این است که بسیار مبتنی بر نظریه است. در حقیقت، زمانی احساس می شد در این  دورهمارتین معرفی خودش از دوره مطالعات فیلم را آموزش می داد و به ما دیدگاه کلی از تاریخچه سینما را ارائه می داد.

اگرچه او مثال های زیادی از خودش و دیگر کارگردانان را ذکر کرد خوب است تا نگاهی اجمالی به کار مارتین داشته باشیم. این می تواند شامل برخی فیلم ها از او در مجموعه یا حتی معرفی تجهیزات او توسط خودش باشد.

روی هم رفته من احساس می کنم که توصیه مارتین مبهم بود. او به نظر می به جای اینکه روی این موضوع تمرکز کند که چگونه ما می توانیم به طور ویژه ایده را توسعه دهیم رسد روی این تمرکز می کند که چگونه یک ایده باید به ما احساسی را القا کند.

تمرکز کمتر روی فیلمسازی به عنوان شغل

" بسیار خوب مارتین اسکورسیز فقط در مورد یک فروش خودش صحبت کرد. من یک عمری است که فیلمساز هستم و من با کمال میل برای این دوره هزینه می کنم اما الان این کار را نمی کنم چون گفت این کار را نکن"
نظری از افراد انجمن

از این مقدمه، مارتین به ما می گوید این دوره ای برای حرفه ای های مشتاق نیست. من دریافتم این فرد غریبه تعداد زیادی از داستان های خودش را بررسی می کند و توسعه خودش را از کارگردان مستقل گرفته تا کارگردان با بودجه بالا دخیل می کند.

مارتین بیشتر روی تکانه تمرکز می کند تا فیلم بسازد و زمان زیادی را صرف حمایت از منافع کمبود منابع می کند.

از یک سو این کار دوره را بسیار قابل بیان می سازد و توصیه های خوبی را برای کسانی ارائه می دهد که تازه می خواهند شروع کنند. از سوی دیگر احساسی را القا می کند که مارتین سعی دارد تا ما را از فیلمسازی تجاری منصرف کند. این باعث شرمساری است که فکر کنیم بسیاری از نقادان او، از او به عنوان یک کارگردان یک بت ساخته اند.

این دوره به نظر بسیار مناسب کسانی است که به تجزیه و تحلیل فیلم علاقه مند هستند.

حیطه فنی

چیزی که همیشه ناگهان ظاهر می شد، استفاده مارتین از اصطلاحات تخصصی این حوزه بود. اینها اغلب اصطلاحات به اسم دیگر هستند که توضیح کمی دارند یا اصلا توضیحی ندارند و چنین اشاره می کند که ما قبلا با آنها آشنا هستیم.

این زمانی عجیب بود که با دیگر عناصر نظریه تناقض داشت که مارتین زمان گذاشت تا با دقت آن را توضیح دهد. من احساس می کنم او همیشه  با مخاطبان خودش در ارتباط است و برخی از اصطلاحاتی را که نیازمند تحقیق بیشتر برای درک بود، کنار گذاشته است.

برای شروع زمان کمی نیاز است

با 30 درس برای شروع، این دوره چند فصل را برای شروع کار اختصاص می دهد.

همگام با یک کتاب کار طول و دراز، این دوره می تواند برای برخی کمی آشفته کننده باشد و من فکر می کنم بسیاری از نکات او می تواند فشرده شود. مارتین تمایل دارد تا همیشه جملات خود را تمام نکند و گاهی اوقات افکار خودش را از طریق متفاوت در زمان صحبت کردن .بیان می کند.

ما دقیقا برعکس این را در بخش بعدی " بحث هایی در مورد صحنه" می بینیم که با دقت در مورد آنها فکر شده و دنبال کردن آن آسان است. من فکر می کنم فصول قبلی می تواند بیش از این نوع از تدریس منفعت داشته باشد. چون من دریافتم که یادگیری فصول بعدی آسان تر است.

آیا این دوره مقرون به صرفه هست؟

من اغلب درباره دوره هایی درReddit تحقیق می کنم تا حسی از اجماع آرا را در مورد کیفیت و قیمت به دست آورم. یک بحث رایج پیرامون مستر کلاس بی شک قیمت آن است. به نظر برخی از افراد این دوره قیمت زیادی برای توجیح خرید این محصول دارد.

"آیا انها قیمت را کاهش می دهند؟ من می خواهم در اینجا اقساطی پرداخت کنم"
نظری از اعضای Reddit

گفته می شود که دیگران زمانی که بررسی می کنند که خود مارتین مدرس این دوره است، می گویند قیمت این دوره قیمت حراجی و ارزان است. همچنین یکی از نکات فروش مستر کلاس ارزش بالای محصول و طرح درس هایی هست که به راحتی می شود آنها را دنبال کرد.

90دلار برای شنیدن توصیه مارتین اسکورسیز خیلی کم است. به نظر من باید ماشه را روی این دوره بچکانم"
نظری از اعضای Reddit

همانطوری که من در پایین بررسی می کنم، همچنین چندین گزینه خرید برای بررسی وجود دارد. این ارزش شفاف سازی را دارد تا به شما کمک کند تصمیم بگیرید آیا مستر کلاس ارزش تعهد را دارد یا خیر.

این دوره برای چه کسی است؟

اگرچه مستر کلاس عنوان این دوره را  "مارتین اسکورسیز فیلم سازی تدریس می کند" گذاشته است بسیاری از آن بیشتر مبتنی بر نظریه هستند و به نظر برای مطالعات فیلم فراهم شده است.

مارتین هیچ نمایش فیزیکی از تجهیزات ارائه نمی کند و این دوره گاهی اوقات به جای یک دوره عملی بیشتر شبیه به یک مصاحبه خوانده می شود.

برخی از دیدگاه های جالب در مورد کار در روزانه مجموعه و چیزی که ما می توانیم از محیط فیلمسازی انتظار داشته باشیم، وجود دارد. گفته می شود مارتین به وضوح افراد خبره را از این دوره منع می کند و فیلمسازی را به جای کار به عنوان یک شور و شوق توصیف می کند.

اگر این دوره را گرفتید، شما می توانید انتظار داشته باشید بیاموزید که چگونه می توانید:

  • احتمالات فیلمسازی را تجربه کنید
  • استفاده از دیگر فیلم ها برای اطلاع رسانی کار خودتان
  • طراحی فیلم ها روی کاغذ و آنتقال آنها روی صفحه نمایش
  • پیگیری کمبود زمان و منابع
  • خواندن هنر فیلمبرداری در صحنه
  • استفاده از فناوری به درستی و طبق دیدگاه خودتان

در مقیاس 1 تا 10( 1 مبتدی و 10 حرفه ای) من می گویم که هدف این دوره افراد با مقیاس بین 2 و 6 است. گفته می شود لحظاتی در این کلاس وجود دارد که به نظر بیشتر برای متخصصان ( مثل زمانی که مارتین حیطه فنی را ذکر می کند) فراهم شده است.

روی هم رفته، من فکر می کنم این دوره برای افرادی که به دنبال مطالعه آکادمیک فیلم هستند یا می خواهند فیلمسازی مستقل را ( به جای تجاری) تجربه کنند بسیار کمک کننده و مفید است.

هزینه این دوره چقدر است؟

قیمت گذاری مستر کلاس ممکن است از زمان نوشتن این نقد تغییر کند بنابراین برای اطلاع از خرید بعدی لطفا اینجا را چک کنید.

در زمان نوشتن این نقد، هزینه اشتراک مستر کلاس 180 دلار در سال است. AKA 15 دلار در ماه.

با این اشتراک، شما به تمام بیش از 80 دوره مستر کلاس دسترسی دارید.

نکته عالی در مورد این پیشنهاد این است که هر چه در کلاس های بیشتری شرکت کنید؛ برای هر کلاس قیمت مقرون به صرفه تر و کمتری را پرداخت می کنید.

برای مثال اگر شما بتوانید 4 تا 6 کلاس که به آن علاقه دارید برای خودتان پیدا کنید، این بدین معناست که شما به صورت مقرون به صرفه 30 تا 45 دلار برای هر دوره پرداخت کرده اید.
(30دلار=6 کلاس/180دلار).

به خاطر داشته باشید که این کلاس ها توسط متخصصان جهانی تدریس می شوند که ارزش آن بی نظیر است. این نوعی از روشی برای یادگیری هک است.

چیز دیگر اینکه مستر کلاس همچنین اگر شما از خرید خودتان راضی نبودید، 30 روز استرداد هزینه را دارد.

اگر می خواهید این دوره را به صورت انفرادی بخرید، روشی برای انجام این کار وجود دارد با این حال کمی پیچیده است. شما می توانید یک دوره مستر کلاس را به عنوان هدیه بخرید و ضرورتا این دوره را به خودتان هدیه بدهید. قیمت در اینجا 90 دلار است.

با این حال احتمالابهترین ارزش مستر کلاس، مسیر دسترسی تمام و کمال است به خصوص در نظر بگیرید که مستر کلاس یک دوره بسیار قابل تمجید برای این دارد.

جایگزینی برای مستر کلس مارتین اسکورسیز

اگر شما مطمئن نیستید که آیا مستر کلاس مارتین به نحواحسنت مناسب شماست، در اینجا برخی از دیگر گزینه ها برای پلتفرم مستر کلاس آمده است:

  • جودی فاستر آموزش فیلمسازی
  • ورنر هرزوگ آموزش فیلمسازی
  • اسپایک لی آموزش فیلمسازی مستقل
  • دیوید لینچ آموزش فیلمسازی
  • میرا نایر آموزش فیلمسازی مستقل
  • کن برنز آموزش فیلمسازی مستند

این ایده خوبی است تا همه تریلرهای مستر کلاس را ببینید تا بدانید آیا این دوره مناسب شما هست یا خیر. اگر چه اگر شما تصمیم بگیرید تا اشتراک یک ساله را بخرید، می توانید به تمام دوره ها دسترسی داشته باشید.

بیرون از مجموعه مستر کلاس گزینه های دیگری در دسترس هستند. یکی از این ها آکادمی فیلم نیویورک است که کارگاه های آنلاین فیلمسازی ارائه می دهد. گزینه دیگر فیوچر لرن است که در حال حاضر 5 کلاس مختص فیلمسازی را ارائه می دهد.

اگر شما واقعا به فیلم سازی متعهد هستید، می توانید پلتفرم تخصصی فیلمسازی نظیر MZed را امتحان کنید.

به استثنای MZed، بستر دیگر دوره ها به اندازه مستر کللس از سطح بالای آموزشی و کیفیت محصول برخوردار نیستند. و البته با مسیر دسترسی تمام و کمال شما می توانید هر کلاس یا تمام 100 کلاس این پلتفرم را داشته باشید.

مستر کلاس مارتین اسکورسیز: دیگران چه می گویند؟

مستر کلاس مارتین دستورالعملی ترکیبی دارد. بسیار از افراد از دیدگاه مارتین نسبت به تجارب خودش لذت می برند و مشتاق دسترسی نامحدود به دوره ای هستند که به دانشچویان خود ارائه می دهد.

"این سومین بار است که در این دوره شرکت می کنم. عالیه".
نظری از اعضای انجمن

بسیاری از طرفداران، مستر کلاس را ستایش می کنند به خاطر اینکه به آنها فرصتی را برای یادگیری از یکی از بزرگترین کارگردانان زمان ما در اختیار آنها قرار می دهد. این مطمئنا در دوره های آنلاین رایج نیست و بسیاری احساس می کنند مستر کلاس به آنها تجربه بی نظیری ارائه می دهد.

نمیشه روش قیمت گذاشت. تنها می توان از این میزان خارق العاده دانش لذت برد که "احساس خوش شانسی به من می دهد".
نظری از اعضای انجمن

گفته می شود برخی احساس می کنند که این دوره بیش از اندازه تبلیغ شده است و تمام و کمال انتظارات آنها را برآورده نمی کند. یک گله رایج عدم آموزش عملی و تمرکز روی نظریه فیلم است.

"این کلاس تمام و کمال انتظارات من را برآورده نمی کند. در حالی که مارتین همیشه یکی از کارگردانان مورد علاقه من بوده، من به دنبال آموزش بسیار عملی و عمیق تر هستم، چه نوع سرعتی، هماهنگی کارها در صحنه خاص نیاز است تا یک احساس یا حالت معین را برانگیزد. نمی خواهم بگویم لذت نبردم، من انتظار بیشتری از جزئیات دارم همانطور که قبلا هم از خود این مرد انتظار داشتم".
نظری از اعضای انجمن

این باعث شرمساری است که در نظر بگیریم این دوره یک دوره پیش بینی شده است. اما همانطوری که یکی از  کاربران Reddit اشاره کرد مطالب زیادی است که مارتین می تواند بدون کار کردن برای ما به ما آموزش دهد:

"بیشتر آن نظریه است اما شما چه انتظاری دارید؟ انتظار دارید به شما بگوید این روشی است که من من شدم، لطفا این فکر را نکنید این چیزی است که مقالات ویدئوهای یوتیوب برای آن ساخته شدند. اسکورسیز در عوض در مورد داستان های شخصی ، تجزیه و تحلیل فیلم های دیگر و چیزهایی صحبت می کند که در حالی که او در مجموعه است، اتفاق می افتد. من شخصا احساس می کنم او کاری خارق العاده برای آن انجام داده است.
نظری از اعضای Reddit

دیگر کاربر دیگر از Reddit مسیر اشتراک سالانه را به عنوان یک گزینه خرید بسیار مقرون به صرفه برای افرادی معرفی می کند که بسیار به دوره های فیلمسازی علاقه مند هستند. برای افرادی که در این مورد مردد هستند که آیا دوره مارتین بهترین گزینه است یا نه این راه حل خوبی است که به شما اجازه می دهد تا چیزی را که نیاز دارید از طیفی از آموزش های مستر کلاس به دست آورید.

چقدر طول می کشد تا این دوره را تمام کنیم

دوره مارتین حدود 5 ساعت است که حدود یک هفته یا بیشتر طول می کشد. مستر کلاس کلاس ها را به 30 درس تقسیم کرده است و اگر شما آنها را در یک یا دو بخش تمرین کنید می توانند کمی سنگین تر شوند.

من شخصا کتاب کار را جدای از محتوای ویدئو مرور می کنم. این بدین دلیل است که کتاب 76 صفحه دارد و به نظر خواندن کتاب همزمان با دروس آشفته کننده است.

با این حال، این کتاب کار به ساختارهایی همانند ساختارهای دوره تقسیم شده است. اگر شما بخواهید زمان صرف کنید تا واقعا هر موضوع را عمیقا یاد بگیرید، ممکن است ایده خوبی باشد تا فصل کتاب کار را بعد از ویدئوی همان بخش مرور کنید.

آیا این محتوا منحصر به فرد است؟

مارتین در طول شغل خودش در مصاحبه هایی شرکت کرده است که به توصیه فیلمسازی پرداخته است. این شامل  مصاحبه 10 دقیقه ای در مورد "ادبیات بصری" بود که یک فصل زیرمجموعه را به دوره اش اختصاص می دهد.

در حالی که این کلیپ ها نکات خردمندانه ای را فراهم می کنند، من احساس نمی کنم آنها به عمق مشابهی مثل مستر کلاس دست پیدا کنند. در حقیقت یک نظردهنده اولیه در یوتیوب پتانسیل مارتین را به عنوان مدرس مستر کلاس اظهار می کند:

"مارتین باید مجموعه های مستر کلاس را آموزش دهد. من آن را با شور و اشتیاق می خرم".
نظری از اعضای انجمن

زمانی که با مصاحبه های کوتاه تر او مقایسه می شود، چیزی که من در مورد دوره او به آن علاقه مند می شوم این بود که او نکاتی را از دروس دیگر گرد هم می آورد تا تدریس خود را تقویت کند.

مستر کلاس کاری عالی انجام داده است تا ایده های مارتین را در فصل های پیاپی سازماندهی کند. مزیت مستر کلاس داشتن تمام این اطلاعات در یک جا است.

شما چه چیزی نیاز دارید

کلاس مارتین به راحتی قابل دسترس است چون نیازمند تجهیزات کمی است و در مواقعی نیازی به تجهیزات ندارد. در حالی که شما ممکن است بخواهید برخی اشتراک ها را بخیرید، این کتاب کار به شما نشان می دهد کجا فیلم را به صورت رایگان تماشا کنید.

طبق این پی دی اف تمام چیزی که شما نیاز دارید یک دفترچه یادداشت و خودکار برای تمام کردن دوره است.

مستر کلاس مارتین اسکورسیز: آیا ارزش هزینه کردن دارد؟

این دوره مستر کلاس تجزیه و تحلیل وسیعی از مثال های کار خود مارتین و همچنین کارگردانان دیگر ارائه می دهد. این دوره شور و شوق موردی مارتین را برای سینما نشان می دهد و روشی عالی برای تشویق ما به سرمایه گذاری در دنیای فیلم است.

با این حال، من فکر نمی کنم این دوره اطلاعات عملی کافی برای افرادی فراهم کند که به دنبال یادگیری کل افکت های تجهیزات و فنون مشخص هستند.

تدریس مارتین بسیار نظری است و فاقد توضیحات فیزیکی است که ما می خواهیم ببینیم.

همانطور که یک عضو انجمن اشاره می کند مستر کلاس رون هوارد شامل نمایش های عملی زیادی از تجهیزات و فناوری است. این دوره احتمالا مناسب افرادی است که به کارگردانی به عنوان یک شغل علاقه دارند.

با این حال، مستر کلاس مارتین عاری از شایستگی نیست: او دیدگاهی را در این مورد ارائه می کند که چگونه با دیگران کار کنید و به ایده اولیه خودتان وفادار بمانید. مثال هایی که او از فیلمنامه مصور خود نشان می دهد همچنین برای افرادی مفید بود که به نوشتن پیش نویس فیلم روی کاغذ علاقه مند بودند.

شما یاد می گیرید که چگونه:

  • فیلم خود را از فیلم نامه مصور تا صفحه نمایش طراحی کنید
  • فرآیند خودتان را برای کارگردانی و تدوین پیدا کنید و توسعه دهید
  • در مورد فناوری تصمیمات خلاقانه بگیرید
  • الگوهایی را توسعه دهید که عملی هستند و به ایده های خود وفادار بمانید
  • تجربه فیلمسازی با بودجه کم
  • ایجاد روابط کاری قوی با عوامل فیلمبرداری و دلیل اهمیت آن

مزیا:

  • یادگیری از یک کارگردان مشهور و شایسته
  • یادگیری قدردانی از تاریخچه سینما
  • مزیتی از مطالعات موردی کاملا تجزیه و تحلیل شده
  • دیدگاه هایی در مورد توسعه فرآیند مختص خودتان و وفادار ماندن با آن
  • قدردانی از اینکه چگونه بودجه کم می تواند به نفع شما کار کند.

معایب:

  • اصطلاحات فنی و حیطه سنگین
  • اساسا نظری و داستانی
  • راهنمایی کم برای ورود به صنعت

با قیمت 90 دلار به نظر من این دوره برای کسانی ارزش دارد که قبلا طرفدار کار مارتین بودند. این همچنین دوره خوبی برای افرادی است که به فیلمسازی تجربی علاقه مند هستند به ویژه زمانی که با بودجه کم کار می کنند.

با این حال اگر شما بسیار به ورود به فیلمسازی به صورت حرفه ای علاقه مند هستید، به نظر من یک دوره عملی تر ( مثل دوره رون هوارد) بسیار مناسب تر است.

به نظر من اشتراک 180 دلاری گزینه عملی تری است. این بدین دلیل است که شما می توانید به تمام دوره های ویدئویی دسترسی داشته باشید و در هر کدام که برایتان مفید بود شرکت کنید.

روی هم رفته دوره مارتین مروری خیره کننده از تاریخچه سینما و نظریه فیلم فراهم می کند. این نظریه با مثال نه تنها با مثال هایی از کار خودش بلکه با مثال هایی از کار کارگردانان دیگر حمایت می شود و به زیبایی نمایشی را برای شورو شوق مارتین به سینما ارائه می دهد.

این مستر کلاس بهترین وسیله برای سرمایه گذاری روی دنیای فیلم است.

 

پاسخ پرسش های پرتکرار

    با دیگر دانشجویان گفتگو کنید

    به انجمن بپیوندید تا در درس ها عمیق تر شوید، با دانشجویان دیگر در ارتباط باشید و از کار خود بازخورد بگیرید.

    به انجمن بپیوندید
    اشتراک
    اطلاع از
    بازخوردهای درون متنی
    نمایش تمامی دیدگاه ها

    آموزش فیلمسازی توسط مارتین اسکورسیزی را امروز شروع کنید

    119 تومان
    دسترسی همیشگی به نسخه آنلاین
    دسترسی آفلاین برای یکسال
    دسترسی به کتاب کار
    خرید اشتراک تمامی کلاس ها
    شروع از 199 تومان
    با خرید اشتراک به تمامی کلاس ها دسترسی خواهید داشت
    فقط یک قدم فاصله دارید
    این کلاس را هدیه دهید
    119 تومان
    برای آن هایی که دوستشان دارید
    تغییر را رقم بزنید
    پشتیبانی
    cross