پیشنمایش کلاس

مسترکلاس موسیقی متن فیلم با هانس زیمر

هانس زیمر، که همه او را با موسیقی متن فیلم‌ها می‌شناسند، در طی ۳۱ جلسه آموزشی اختصاصی به شما یاد می‌دهد که چگونه از طریق موسیقی داستان‌ سرایی کنید.

برنامه درسی
درباره استاد
دیدگاه کاربران
خرید کلاس
۵ ساعت ۴۱ دقیقه
۳۱ قسمت
55 صفحه کتاب کار
زیرنویس فارسی و انگلیسی
کیفیت 1080 واقعی

کتاب کار کلاس

یک کتاب کار قابل دانلود به همراه مباحث کلاسی ارائه می‌شود که شامل جمع‌بندی دروس و اطلاعات تکمیلی می‌شود.

این کتاب کار 55 صفحه است.

جهت دریافت کتاب کار یکی از اشتراک های سه ماهه، شش ماهه، یکساله و یا کلاس را به صورت جداگانه تهیه نمایید.
۳:۴۴
آشنایی با استاد جدیدتان
آشنایی با استاد جدیدتان

با استاد جدید خود آشنا شوید، آهنگساز برنده جایزه اسکار و خالق موسیقی بیش از ۱۵۰ فیلم در سبک های مختلف.

۱۵:۵۱
پس زمینه ها
پس زمینه ها

هانس خالق بعضی از به یاد ماندنی ترین موسیقی های متن فیلم است. روش ساخت موسیقی پس زمینه را از او بیاموزید؛ سادگی بهترین ابزار برای حفظ یک موسیقی متن فیلم فوق العاده و بی نظیر است.

۱۰:۱۲
داستان
داستان

با رویکرد هانس برای نوشتن موسیقی مطابق داستان و همینطور قاعده شماره یک او برای آهنگسازان آشنا شوید.

۹:۳۵
کارگردان ها: بخش ۱
کارگردان ها: بخش ۱

با شیوه همکاری هانس با کارگردان ها آشنا شوید. بیاموزید که پیش از شروع نوشتن موسیقی برای فیلم چه اطلاعاتی باید از کارگردان بدست بیاورید، حتی پیش از شروع فیلمبرداری فیلم.

۸:۲۴
کارگردان ها: بخش ۲
کارگردان ها: بخش ۲

هانس نکاتی در مورد داشتن گفت و گوهایی مفید با کارگردان طی فرآیند ساخت فیلم به شما آموزش خواهد داد.

۶:۴۷
کارگردان ها - بخش ۳
کارگردان ها - بخش ۳

هانس گفتگو خود در مورد خصوصیات یک کارگردان بزرگ، و همینطور رابطه بین آهنگساز و کارگردان را ادامه می دهد.

۱۷:۳۲
طیف های صدا
طیف های صدا

هانس را به خلق طیف های منحصر بفرد صدا می شناسیم. بیاموزید که چگونه و چرا این کار را می کند و چطور می توانید طیف منحصر بفرد خود را خلق کنید.

۲۱:۲۱
خلق موسیقی با سینتی سایزرها
خلق موسیقی با سینتی سایزرها

هانس به استفاده از سینتی سایزرها معروف است. او در مورد طرز استفاده اش از سینتی سایزر صحبت می کند و خلق موسیقی با آن را از ابتدا نشان می دهد.

۹:۴۹
موسیقی متن برای فیلم
موسیقی متن برای فیلم

هانس در مورد چگونگی ساخت موسیقی متن مناسب هر صحنه، و همینطور تشخیص اینکه آیا صحنه به موسیقی متن نیازی دارد یا خیر، صحبت می کند.

۹:۱۳
موسیقی متن در پس دیالوگ
موسیقی متن در پس دیالوگ

با رویکرد هانس نسبت به موسیقی و دیالوگ و اینکه چطور خود موسیقی متن فیلم می تواند نقش دیالوگ را داشته باشد آشنا شوید.

۹:۴۲
ضرب
ضرب

تدوینگر شما در خدمت شماست. نحوه تنظیم ضرب مناسب برای صحنه و تدوین مطابق با آن را بیاموزید.

۳:۵۸
ضرب: صحنه شرلوک هولمز
ضرب: صحنه شرلوک هولمز

هانس با توضیح در مورد یک صحنه با تدوین مناسب برای فیلم شرلوک هولمز به بحث خود در باب ضرب ها ادامه می دهد.

۲۴:۱۷
دفتر خاطرات موسیقی: شرلوک هولمز
دفتر خاطرات موسیقی: شرلوک هولمز

هانس برای تسهیل کارش برای هر فیلم یک دفترچه خاطرات موسیقی درست می کند. روش و دلیل تهیه چنین دفترچه ای را از زبان هانس بشنوید.

۸:۰۴
کاراکتر
کاراکتر

طرز آشنایی با کاراکتر و شناخت هرچه بهتر آن پیش از شروع به ساخت موسیقی پس زمینه مخصوص کاراکتر را بیاموزید.

۹:۵۹
موسیقی متن شخصیت بتمن
موسیقی متن شخصیت بتمن

چه عاملی باعث برجسته شدن موسیقی پس زمینه شخصیت بتمن در سه گانه شوالیه تاریکی شده است. بیاموزید که چگونه هانس با مد نظر قرار دادن داستان و کاراکتر این موسیقی پس زمینه را خلق کرد.

۹:۰۶
موسیقی متن شخصیت جوکر
موسیقی متن شخصیت جوکر

هانس عاشق کاراکتر جوکر شد و تنها با استفاده از یک نت ارتعاشی موسیقی پس زمینه ای نفس گیر برای او خلق کرد. توضیحات او در مورد تاثیر کاراکتر و داستان روی خلق این موسیقی پس زمینه را بشنوید.

۱۰:۳۴
موسیقی متن شخصیت جک اسپارو در دزدان دریایی
موسیقی متن شخصیت جک اسپارو در دزدان دریایی

دزدان دریایی همان نوازندگان راک اند رول دورانی میانی بودند. هانس به شرح و بررسی نحوه پی بردن به موسیقی پس زمینه کاراکتر جک اسپارو با ساختن نوای مناسب فیلم می پردازد.

۱۲:۵۹
تحلیل موسیقی پس زمینه فیلم فراست/نیکسون
تحلیل موسیقی پس زمینه فیلم فراست/نیکسون

در این مورد، هانس باید برای فیلمی با دیالوگ های سنگین موسیقی متن می ساخت. با رویکرد او به خلق موسیقی مینیمال اما بسیار زیبا برای این فیلم آشنا شوید.

۸:۰۳
تحلیل موسیقی پس زمینه شوالیه تاریکی
تحلیل موسیقی پس زمینه شوالیه تاریکی

از زبان هانس بشنوید که چطور صحنه پر تنش داخل کشتی در این فیلم را با موسیقی به سطحی جدید برد.

۱۵:۱۴
کار با آهنگسازها
کار با آهنگسازها

چگونگی پیدا کردن بهترین نوزانده ها و نوشتن موسیقی خوب برای آن ها جهت موسیقی متن فیلم را بیاموزید.

۱۰:۳۷
ارکستر - بخش ۱
ارکستر - بخش ۱

هانس از کسب احترام از سوی نوازنده ها و نحوه برقراری ارتباط با آن ها صحبت می کند.

۷:۱۰
ارکستر - بخش ۲
ارکستر - بخش ۲

از زبان هانس نحوه بدست آوردن بهترین اجرا از سوی نوازندگان در یک ارکستر را بشنوید.

۹:۳۹
بازخورد و بازبینی
بازخورد و بازبینی

همه موسیقی متن ها از همان مرتبه اول بهترین حالت خود را ندارند. بیاموزید که چطور هانس برای موسیقی های خود بازخورد می گیرد و در صورتی که موفقیت آمیز نباشد سراغ بازنویسی می رود.

۱۱:۳۸
بازخورد مخاطب
بازخورد مخاطب

هانس موسیقی متن خود را برای مخاطب به نمایش گذاشته و بر اساس واکنش آن ها موفقیت آمیز بودن یا نبودن آن موسیقی را مورد سنجش قرار می دهد.

۱۶:۲۷
نکاتی برای خلق موسیقی پس زمینه - بخش ۱
نکاتی برای خلق موسیقی پس زمینه - بخش ۱

هانس نکات و توصیه هایی در مورد ساخت موسیقی پس زمینه فیلم که حاصل سال ها کارکردن و کسب تجربیات مختلف هست را با شما به اشتراک می گذارد.

۱۱:۱۳
نکاتی برای خلق موسیقی پس زمینه - بخش ۲
نکاتی برای خلق موسیقی پس زمینه - بخش ۲

هانس با شما در مورد چگونگی محدود نکردن خلاقیت خود هنگام نوشتن موسیقی صحبت می کند.

۱۴:۴۱
سرگذشت هانس
سرگذشت هانس

روند علاقه مند شدن هانس زیمر به داستان سرایی از طریق موسیقی و تغییر حرفه ی خود از ستاره رادیویی به آهنگساز فیلم ببینید.

۱۶:۴۷
یادگیری از طریق گوش دادن
یادگیری از طریق گوش دادن

هانس در مورد اهمیت گوش دادن صحیح به موسیقی و تجزیه و تحلیل آن برای تعیین تاثیرگذار بودن یا نبودن آن صحبت می کند.

۷:۰۸
زندگی یک آهنگساز - بخش ۱
زندگی یک آهنگساز - بخش ۱

همه هنرمندان با چالش های دنبال کردن یک زندگی هنری دست و پنجه نرم می کنند. توصیه های هانس در مورد تسلیم نشدن و از دست ندادن سبک شخصی خود را بشنوید.

۹:۲۵
زندگی یک آهنگساز - بخش ۲
زندگی یک آهنگساز - بخش ۲

هانس به ادامه بحث خود در مورد زندگی یک هنرمند می پردازد. وی درباره علاقه مند شدن خودش به آهنگسازی فیلم توضیحاتی می دهد.

۱:۵۴
جمع بندی کلاس
جمع بندی کلاس

به صحبت های پایانی هانس در پایان مسترکلاسش گوش فرادهید.

هانس زیمر

آموزش موسیقی متن فیلم

هانس زیمر. اگر نام آن را نمی شناسید، موسیقی متن فیلم های: شوالیه تاریکی، دزدان دریایی کارائیب، میان ستاره ای، گلادیاتور، شرلوک هلمزو شیر شاه را میشناسید. این لیست همچنان ادامه دارد!

من عاشق هانس زیمر هستم و واقعاً می‌خواستم مستر کلاس هانس زیمر را دوست داشته باشم، اما صادقانه بگویم، هیچوقت نداشتم.

اگر در این کلاس شرکت کنید، احتمالاً تجربه ای مشابه من خواهید داشت. بنابراین اجازه دهید تا خوب، بد و زشت را به شما نشان دهم بتوانید تصمیم بگیرید که آیا واقعاً برای شما ارزش دارد یا خیر.

اجازه دهید به عقب برگردم و پیشینه ای در مورد خودم به شما ارائه دهم: من یک نوازنده حرفه ای تمام وقت هستم و از 6 سالگی موسیقی را زندگی کرده ام. تنظیم کننده موسیقی هستم، گهگاه آهنگسازی می‌کنم و در ساخت موسیقی متن چند فیلم کوتاه مشارکت داشته‌ام.

من می دانم که همه علاقه مندان به این مسترکلاس با همان سطح آموزش موسیقی من نمی آیند. بنابراین من برخی از افرادی که موسیقیدان نیستند را به تماشای کلاس‌ها با خودم تشویق کردم به این امید که بتوانم دیدی کاملاً جامع از این مسترکلاس داشته باشم.

در بررسی و مرور مسترکلاس هانس زیمر، من به نقاط قوت و ضعف این دوره می پردازم تا به شما کمک کنم تصمیم بگیرید که آیا این دوره برای شما مناسب است یا خیر.

اما ابتدا نکات مهم:

خلاصه کوتاه

شما یاد خواهید گرفت که چگونه:

- هانس پالت های صوتی منحصر به فردی را برای فیلم های حماسی ایجاد کرد - و چگونه می توانید همین کار را انجام دهید.

- صحنه های نمادین از شرلوک و شوالیه تاریکی  خلق شده است و اینکه موسیقی چگونه در آن جایگاه خود را پیدا می کند.

- می توانید از یک آرشیو موسیقی برای رفع موانع نویسنده و ایجاد یک موسیقی فیلم استفاده کنید.

- هانس در کنار کارگردان‌های افسانه‌ای مانند کریستوفر نولان و ترنس مالیک در پروسه «روش آهنگسازی» خود کار می‌کند.

- از نوازندگان خود بیشترین بهره را ببرید و آنها را وادار به تجسم داستان فیلم کنید.

- جمع آوری موسیقی متن شوالیه تاریکی از هانس به محض به اشتراک گذاشتن آرشیو موسیقی اش مراقبت کرد.

- هانس به عنوان یک آهنگساز مشهور جهانی زندگی می کند – و با اضطراب، موانع نویسندگان و تعادل بین کار و زندگی سرو کار دارد.

 

مزایا

- فرصتی کمیاب برای نگاهی کلی به ذهن فعال یکی از بهترین آهنگسازان فیلم در تمام دوران.

- می توانید پشت صحنه تعدادی از نمادین ترین موسیقی فیلم ها را ببینید و دقیقاً یاد بگیرید که چگونه ساخته شده اند.

- یکی از الهام بخش ترین مستر کلاس های موجود در جهان.

- تجربه فیلمبرداری و تماشای شگفت انگیز.

 

معایب

- کلاسی نیست که به "چگونه"ها بپردازد (یا به "شاید این یک پیشرفت برای شما باشد!").

- پیروی کردن از آن سخت است.

- دانستن اینکه مخاطب مورد نظر چه کسی است دشوار است.

مدت دوره: 31 ویدئو در مجموع 5 ساعت و 41 دقیقه.

این دوره مناسب برای چه کسانی است: شخصی با دانش موسیقی که می خواهد خلاقیتش را افزایش دهد اما احساس می کند که الهام نمی گیرد. یک علاقمند به فیلم که می خواهد پشت صحنه روند آهنگسازی را ببیند. شخصی با تجربه تولید موسیقی که می خواهد دامنه موسیقی خود را گسترش دهد. به علاوه طرفداران هانس زیمر!

به طور کلی: اگر انتظارات درستی دارید، این یک دوره عالی است. انتظار نداشته باشید که مانند هانس زیمر، راهنمای نحوه نوشتن را ارائه دهید، اما در عوض، از آن به عنوان راهنمایی برای یادگیری بهتر و ایجاد داستان موسیقی خود استفاده کنید. این دوره در مورد شنیدن شفاهی از زبان هانس زیمر از طرز فکر خود است و اینکه چگونه می توانید آن درس ها را در موسیقی خود اعمال کنید (مشاهده جزئیات).

در اینجا آنچه در این مرور درباره مسترکلاس هانس زیمر برای شما در نظر گرفته شده است، آورده شده:

- درباره مسترکلاس و هانس زیمر.

- هر آنچه این کلاس شامل می شود.

- مزایا و معایب.

- اینکه این دوره برای چه کسانی مناسب است؟

- قیمت آن چند است؟

- آیا چیز بهتری وجود دارد؟

- افکار دیگران در مورد دوره

- آیا محتوای آن منحصر به فرد است؟

- آیا واقعا ارزش پولی که برای آن پرداخت می کنیم را دارد؟

 

پس بیایید شروع کنیم.

 

درباره هانس زیمر

هرکسی که علاقه زیادی به موسیقی فیلم داشته باشد، نام هانس زیمر را می شناسد. او نماد آهنگسازی فیلم است و تطبیق پذیری باورنکردنی دارد که جوهر هر فیلمی را که روی آن کار می کند به تصویر می کشد.

او در زمان نوشتنش، بیش از 150 فیلم را به ثمر رسانده و 122 جایزه و 243 نامزدی در کارنامه خود دارد. از جمله برندگان جوایز اسکار و گلدن گلوب برای شیر شاه و گلدن گلوب برای موسیقی متن فیلم گلادیاتور.

هرگز فکر نمی کردم که می توانم این فرصت را داشته باشم که از چنین افسانه ای چیزی یاد بگیرم، بنابراین به محض اینکه تریلر مسترکلاس هانس زیمر را دیدم، نمی توانستم صبر کنم تا ثبت نام کنم.

 

 

 

درباره مسترکلاس

مسترکلاس در سال 2014 راه اندازی شد اما در چند سال گذشته واقعاً شروع به پیشرفت در صحنه کرد. آن‌ها کلاس‌هایی توسط مربیان مشهور از گوردون رمزی، تا ددماو ۵، سرنا ویلیامز، ساموئل ال جکسون و البته هانس زیمر دارند.

کلاس‌ها فوق‌العاده خوب تولید شده‌اند و به افراد عادی مانند من و شما اجازه می‌دهند به دیدگاه ‌هایی از بهترین‌های جهان دسترسی داشته باشند.

البته، نوع یادگیری برای همه مناسب نیست، بنابراین برای یافتن اینکه آیا برای شما مناسب است یا خیر، ادامه مطلب را بخوانید.

 

نگاهی درونی به مسترکلاس هانس زیمر

این فیلم با امتیازدهی مسترکلاس یکی از طولانی‌ترین دوره‌هایی است که در حال حاضر در مسترکلاس موجود است و بیش از ۵ ساعت زمان تماشا دارد.

 

در کنار کلاس های ویدیویی، این موارد را دریافت خواهید کرد:

- پی دی اف 55 صفحه ای کتاب کار با مقاله و تکالیف اضافی.

- دسترسی به انجمن یادگیری آنلاین که در آن می توانید تجربه یادگیری خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

این دوره به 7 بخش کلیدی تقسیم می شود:

  1. ملاقات با مدرس
  2. موسیقی سازی برای داستان.
  3. ایجاد موسیقی متن.
  4. ایجاد تم شخصیت.
  5. موارد مورد مطالعه.
  6. کار با نوازندگان.
  7. زندگی یک آهنگساز.

گذراندن تک تک درس ها ساعت ها طول می کشد، بنابراین برای اینکه یک نمای کلی خوب از این دوره به شما ارائه کنم، نکات کلیدی هر درس را به صورت تک تک بیان می کنم.

 

پس بیایید شروع کنیم:

 

بخش 1/7: مقدمه

"من [این مستر کلاس] را انجام می دهم تا به شما نشان دهم که چه کاری انجام داده ام و شما را تشویق کنم که آن را انجام ندهید – بلکه نسخه های خود از آن کار را انجام دهید."

از موسیقی سینمایی گرفته تا صندلی مخملی قرمز، ما از همان ابتدا در دنیای فیلم ها غوطه ور هستیم.

در درس اول، با هانس مردد و دوست‌داشتنی آشنا می‌شویم که هشدار می‌دهد موسیقی، نه گفتار، بلکه زبان اوست.

من سعی خواهم کرد تا جایی که ممکن است با استفاده از کلمات منظورم را بیان کنم.

ما فکر می کنیم که این مسترکلاس یک روش برای آهنگسازی آهنگ بعدی بتمن نیست، بلکه سفری است برای اینکه صدای خود را در داستان سرایی موسیقی پیدا کنید.

 

بخش 2/7: موسیقی سازی برای داستان: مضامین، داستان و کارگردانان

مضامین

"ساده ترین آهنگی که داستان شما را بیان می کند را پیدا کنید."

درس اول با تم نمادین و غیرقابل انکار شرلوک آغاز می شود.

هانس با آشکار کردن اهمیت داستان، ما را با استفاده از نکاتی راهنمایی می‌کند تا بتوانیم داستان را از دید کارگردان ببینیم.

هانس در سرتاسر داستان های شخصی، نحوه ساخت برخی از فیلم های مورد علاقه من را بازگو می کند. شنیدن گفتگوهای پشت صحنه بین هانس و کارگردانانی مانند کریستوفر نولان، فرصتی باورنکردنی بود.

در بخش «موضوعات»، نکات زیادی را یاد خواهید گرفت که شما را در مسیر درست راهنمایی می‌کند، اما شما را وادار می‌کند که مسیر خود را در آنجا بسازید.

به عنوان مثال، هانس در مورد استفاده از پرسش و پاسخ در موسیقی صحبت می کند و اینکه چگونه می توانید با استفاده از سؤالات غالب حرکت را به جلو ببرید. با این حال، او فرمولی برای ایجاد یک سوال موسیقی به شما نمی دهد. و این به عهده خود شماست.

 

همچنین یاد خواهید گرفت:

 

- برای داشتن یک موسیقی موفق به چه چیزی نیاز دارید.

- چرا هانس نکته های خاصی را بر سایر نکته ها ترجیح می دهد. (او عاشق نوشتن با استفاده از D است).

- چگونه نوشتن را به گونه ای آغاز می کند که قابلیت گسترش مداوم به بیرون را دارد.

گفتگو، با نمونه کار هایی از زیمر که در آن ها تم ها را روی صفحه کلید خود پخش می کند و کلیپ های ضبط شده را نشان می دهد و روند پشت صحنه آنها را توضیح می دهد، تداخل دارد.

آماده باشید: حتی از همان ابتدا، کمی دانش موسیقی مفید است.

کلمات فنی مانند "اکتاو"، "ویبراتو" و "موسیقی موقت" بدون هیچ توضیحی مطرح می شوند و ممکن است برخی از نکات گفته شده را متوجه نشوید.

 

داستان

 

"در آخر من می توانم هر آنچه را که باید بدانید در یک کلمه به شما بگویم: داستان."

هانس باورهای رایج در مورد چگونگی دستیابی به داستان را از بین می برد و رویکرد شخصی خود را به اشتراک می گذارد.

 

یاد خواهید گرفت:

 

- صحبت با کارگردان درباره داستان در مقابل خواندن فیلمنامه چه فوایدی دارد.

- اهمیت یادگیری قواعد درون داستان و به کار بردن آنها در انتخاب های موسیقی شما.

زیمر از مثال عالی صحبت با کریستوفر نولان در مورد فیلم میان ستاره ای استفاده می کند. اگر از کسی در مورد میان ستاره ای بپرسید، به شما خواهند گفت که این فیلمی درباره فضا است.

با این حال، نولان فیلم را به‌عنوان داستانی درباره پدر بودن بدون اشاره به موضوع آن که درباره فضا است، تعریف کرد و این همان چیزی بود که هانس را برای ساختن موسیقی نمادین راهنمایی کرد.

 

کارگردانان

بخش پایانی «مویقی متن داستان» بر کارگردانان و نقش‌های دیگر اعضای تیم سازنده تمرکز دارد.

 

هانس به این موارد اشاره می کند:

- چگونه باید تضادهای دیدگاه بین کارگردان، تهیه کنندگان و تدوینگران را مدیریت کنید (اسپویل: سرپرستی و هدایت شما همیشه با کارگردان است!).

- چه کسی باید در مورد جنبه های عملی تر مانند بودجه صحبت کنید.

- چگونه می توانید به کارگردانی جدید در طول مراحل فیلمبرداری و تولید کمک کنید.

در این بخش همچنین یک واقعیت جالب را متوجه می شوید: مسترکلاس در اتاق تدوین گلادیاتور ضبط شده است!

 

بخش 3/7: ساخت موسیقی متن

من بخش خلق موسیقی متن را شروع کردم هنوز مطمئن نیستم که آیا این مسترکلاس واقعاً برای من مناسب است یا خیر.

بخش‌های اول به نظرم کاملاً جذاب و زیبا بود (اگر یک مستند نت‌فلیکس بود، حتما امتیاز ۱۰/۱۰ می گرفت) اما واقعاً چقدر یاد گرفته بودم؟

 

پالت های صدا

"من دنیا را بیشتر از اینکه ببینم، دنیا می شنوم."

آهنگسازی فیلم تماماً در مورد موسیقی است، درست است؟ خیر. اشتباه است.

هانس شما را تشویق می‌کند تا کشف کنید که چگونه موسیقی می‌تواند در جلوه‌های صوتی و در تصاویر یک فیلم حل شود.

موضوعاتی که در این بخش بررسی خواهید کرد عبارتند از:

- ایجاد پالت های صوتی منحصر به فرد برای فضاهای داستانی مختلف.

- مطالعه نور و رنگ برای الهام گرفتن.

- مزایای ایجاد نمونه های خود در کنار نوازندگانی که دوست دارید.

- دلایلی که چرا باید برای هر پروژه یک پالت جدید ایجاد کنید.

- ایجاد یک دنیای کاملا جدید از طریق صدا.

این بخش عمدتاً در مورد پروسه تفکر - نحوه یافتن الهام - و آنچه باید انجام دهید است.

بخش بعدی بیشتر بر روی "چگونه" ها تمرکز می کند.

 

با ترکیب موسیقی خلق کنید

«این تفکر را کنار بگذارید که تا زمانی که Steinway نباشد، نمی‌توانید روی آن موسیقی بسازید. اگر لپ‌تاپ است، می‌توانید روی آن موسیقی بسازید.»

من یک نوازنده سازهای آکوستیک حرفه ای هستم، اما این بخش باعث شد که بخواهم وارد دنیای ترکیب کننده ها شوم.

اگرچه من از این بخش خارج نشدم و احساس می‌کردم که می‌توانم فوراً آهنگ‌های ترکیبی خودم را بسازم، اما احساس کردم نقاط قوت آنها را می‌دانم و می دانم چگونه می‌توانم با استفاده از یکی آن ها (پس از چند آموزش YouTube!) واقعاً نوشتارم را تقویت کنم.

به نظر من، این بسیار ارزشمندتر از یک کلاس آموزشی پایه است.

 

هانس به این موارد اشاره می کند:

- چگونه به ترکیبی ها به عنوان ابزاری مانند ویولن نزدیک شوید و اجازه ندهید که شما را کنترل کند.

- نگرش غیر نخبه گرایانه به انتخاب و استفاده از ایستگاه های کاری صوتی دیجیتال (DAW).

- چرا هرگز نباید از پیش تنظیم شده ها برای فیلم خود استفاده کنید.

- صحبت با توسعه دهندگان

- استفاده از سازهای واقعی به عنوان پایه اما سپس دستکاری آنها به گونه ای که ساز واقعی قابل نواختن نباشد.

- ایجاد صدای انتزاعی که خارج از ارکستر سمفونیک وجود دارد.

شایان ذکر است که این یک کلاس «الگو گرفتن» نیست، بلکه بیشتر یک مکالمه پیرامون این رویکرد است.

هانس در تمام طول این مدت از زبان کاملا غیر فنی با عباراتی مانند: "شی لرزان"، "این مرد، او ساعت است" استفاده می کند.

شما دقیقاً می‌دانید منظور او چیست و این به بیشتر شدن خلاقیت شما کمک می‌کند، اما اگر در کارهای ترکیبی تازه کار هستید، قطعاً می‌خواهید تحقیقات بیشتری را در مورد جنبه فنی‌تر کار انجام دهید.

 

موسیقی متن برای تصویر

نکاتی که در اینجا وجود دارد به تمایز بین آهنگسازی توی ذوق زن و افراطی و نوشتن هوشمندانه تر و ظریف تر که بهترین داستان را تکمیل می کند، کمک می کند.

به عنوان مثال، بهترین انتخاب موسیقی متن برای یک صحنه ممکن است این باشد که اصلاً موسیقی نداشته باشید - لازم نیست هر دقیقه بنویسید.

 

هانس در طول درس "موسیقی متن برای تصویر" به شما می آموزد:

- ابتدا کل داستان را در نظر بگیرید.

- تشخیص عدم نیاز به موسیقی

- مشخص کنید که چه زمانی باید بنویسید تا متناسب با برش زوایای دوربین باشد و یاد بگیرید که چه زمانی بهتر است موسیقی مسیر متفاوتی را طی کند.

- فضایی را برای مخاطب برای تکمیل احساس بگذارید.

 

موسیقی متن تحت دیالوگ

"مهم نیست که شما زیباترین موسیقی کار خود را نوشته اید یا خیر. اگر با داستان تداخل دارد، آن را ولش کن، و در سطل زباله بينداز.»

این کلاس هم انقلابی بود و هم ساده. فقط 3 نکته وجود دارد:

  1. ترجیح دادن حجم صدا به جلوه آن.
  2. به این فکر کنید که موسیقی شما بر روی بهترین سیستم صوتی تا کنون پخش می شود.

3-دیالوگ را خراب نکنید!!

اگر من یک قطعه موسیقی را روی دیالوگ قرار می دادم و موسیقی بسیار قوی بود، خواسته طبیعی من این بود که موسیقی را کم کنم و دیالوگ را تقویت کنم.

با این حال، زیمر نشان می دهد که حجم صدا تنها چیزی نیست که مهم است. او توضیح می‌دهد که چگونه می‌توانید از جا به جا کردن های زیاد میکروفون به نفع خود استفاده کنید تا صدا دارای عمق صدایی باشد که اجازه می‌دهد دیالوگ در خط مقدم قرار گیرد. جادو!

ضرباهنگ

دانستن ضرباهنگ ‌های خود و دانستن ضرباهنگ ‌های ترجیحی ویرایشگر، بخش مهمی برای یک تجربه شنیداری واقعاً منسجم است.

هانس از صحنه‌ای اکشن از شرلوک هلمز استفاده می‌کند تا بفهمد که موسیقی سریع همیشه لزوماً بهترین گزینه برای اکشن نیست.

در طول این کلاس نگاهی به موارد زیر می اندازیم:

- چگونه سر نخ های ضرباهنگ خود را از برش ویرایشگر استخراج کنید.

- مزایای کار با تقه آهنگ.

- با در نظر گرفتن همه چیز ضرباهنگ خود را پیدا کنید: بازیگران چگونه حرکت می کنند، چه ضرباهنگی ممکن است برای سناریوهای مختلف مناسب باشد؟

از نظر من شخصاً، این بخش بسیار جالب است زیرا هرگز به این فکر نکرده بودم که ویرایشگرها ممکن است ضرباهنگ خاص خود را داشته باشند. هانس به این فکر می کند که آیا تغییر از عکسبرداری آنالوگ به عکسبرداری دیجیتال، ضرباهنگ موسیقی فیلم را در طول زمان تغییر می دهد یا خیر.

خاطرات موسیقی

"شما فقط باید با جدیت به جلو بروید - این راز است."

حالا می‌رسیم به موضوع اصلی: نوشتن.

این قسمتی بود که واقعاً توجه مرا جلب کرد.

در طول دوره، من هنوز کمی آزرده بودم که کلاس ها عمدتاً گفتگو با هانس بود و نکات عملی واضحی برای نوشتن یک موسیقی به من داده نشده بود.

اما اینجا متوجه شدم که به این دلیل است که او روشی برای نوشتن یک فیلم ندارد.

شما می توانید انتظار داشته باشید که هانس زیمر بزرگ بنشیند و یک موسیقی متن فیلم بلاک باستر را در یک روز بنویسد، اما واقعاً اینطور نیست. ما متوجه می‌شویم که هر فیلمی برای او سخت است، گاهی اوقات باعث ایجاد وحشت، بی‌خوابی و شک به خود می‌شود، اما بهترین راه برای نوشتن یک موسیقی متن، پشتکار است.

هانس هر روز ایده‌ای را در دفتر خاطرات موسیقی خود می‌نویسد و گاهی چند نت است، گاهی اوقات بیشتر. او آنها را به عنوان "بیت با صدای بلند" یا "بیت کلارینت"، "ساعت" و "کوک" نامگذاری می کند.

وقتی تکه‌هایی را می‌شنویم که در آن نوشته است، از دید اون که نگاه می کنیم می‌بینیم که چگونه در طول زمان شکل می‌گیرد.

بخش 4/7: ایجاد تم شخصیت

بخش کاراکترهای مسترکلاس نگاهی کوتاه به نبوغ هانس زیمر است. کمی مانند رفتن به یک گالری هنری و یافتن چگونگی خلق نقاشی است به جای اینکه فقط به آن نگاه کنید.

او ابتدا با بازگشت به موضوع کارگردان شروع می‌کند و توضیح می‌دهد که آنها همیشه بهترین کسی هستند که می‌توان در شناخت یک شخصیت با آنها صحبت کرد. چه چیزی در مورد یک شخصیت پنهان است که باعث می شود به شیوه ای خاص عمل کنند؟

زیمر در مورد نحوه همدردی با یک شخصیت صحبت می کند حتی اگر دقیقاً همان چیزهایی را که آنها تجربه می کنند، شما تجربه نکرده باشید. او برخی از تجربیات نزدیک را بیان می کند که از آنها برای درک احساسات در شیر شاه استفاده کرده است و به وضوح تاثیرگذار!

مورد های مورد مطالعه کاراکتر

واقعاً شگفت‌انگیز است که زیمر درباره فرآیندهای فکری خود برای ایجاد مضامین نمادین کاراکتر صحبت کند. ما آنها را به خوبی موسیقی می شناسیم، اما پروسه تفکر زیادی در پشت صحنه انجام می شود تا آن آهنگ کاملاً قابل باور باشد.

در بتمن یاد می گیریم:

- چه زمانی باید متوجه شوید که به آهنگ نیاز ندارید.

- نحوه نواختن با جغرافیا در ارکستر.

- چرا مهم است که پس زمینه خود را در صورتی که به شما داده نشود، خودتان بسازید.

جوکر به ما نشان می دهد:

- بدی همیشه نباید آنقدر یک بعدی باشد که کاملاً شیطانی شود.

- چگونه می توان به مخاطب با لحن واضح آموزش داد و در مقابل آنها را با یک تُن موسیقی عالی غافلگیر کرد.

- درس هایی در مورد تنش و رهایی.

جک اسپارو به ما این موارد را آموزش می دهد:

- چگونه یک آهنگ می تواند بسیاری از ایده های مختلف را در بر گیرد.

- تفکیک کردن تم جک اسپارو به عاشقانه، تاریکی، شرارت، نور، اغوا کننده.

بخش 5/7: موارد مورد مطالعه: فراست/نیکسون و شوالیه تاریکی

«فیلم برای آهنگساز تنظیم شده است که همدلی شیرین و بی‌رحمانه‌ای را روی آن پیاده کند. وقتی این اتفاق بیفتد، بازی از دست می‌رود.»

در طول کیس های مورد مطالعه، می‌توانید حواستان به هانس باشد که او در مورد روش هایش برای دو فیلم بسیار متفاوت صحبت می‌کند: فراست/نیکسون و شوالیه تاریکی.

بودجه فراست/نیکسون در مقایسه با فیلم های دیگر بسیار ناچیز بود و موسیقی متن فیلم فراست/نیکسون تنها با استفاده از هانس در ترکیب کننده ها و یک نوازنده ویولن سل ساخته شد.

(واقعیت جالب: هانس فاش می کند که دفتر فراست در فیلم به دلیل بودجه محدود، دفتر تولید واقعی بوده است!)

او نشان می‌دهد که شما هنوز هم می‌توانید به‌صورت مجازی یک امتیاز فیلم فوق‌العاده مؤثر ایجاد کنید.

کیس های مورد مطالعه واقعاً مفید هستند زیرا می‌توانیم نمونه‌های مختلفی را تماشا کنیم و گوش دهیم که به ما نشان می‌دهند:

- مزایای استفاده از موسیقی سازی عینی فیلم با نگاه عمیق به اکشن در مقابلِ موسیقی سازی داخلی فیلم که احساس شکستگی و شکنندگی می دهد.

- چگونه مخاطبان خود را به سمت شخصیت سوق دهید اما هرگز به آنها نگویید که چگونه احساسش کنند.

- جایی که می توانید مرزهای سکوت را کنار بگذارید.

- نحوه کار با موسیقی متضاد در صحنه های اکشن.

- چگونه اجازه ندهید ترس از شکست، قضاوت شما را تحت تاثیر قرار دهد.

بخش 6/7: کار با نوازندگان: نوازندگان و ارکستر

"از یک بازیکن استفاده کنید که واقعا می خواهد بازی کند."

به عنوان یک موسیقیدان حرفه ای، کنجکاو بودم که ببینم هانس در مورد این موضوع چه می گوید. من آن را دوست داشتم و می توانم از جنبه نوازندگی بگویم که درست بود.

او ابتدا کار با بازیکنان فردی را بررسی می کند:

- "انتخاب اعضا" از نوازندگان انفرادی خود مانند بازیگران نمایشنامه.

- چگونگی بهره بردن بیشتر.

- در حین ساخت به بازیکنان خاصی فکر کنید، نه فقط سازها.

- ایجاد روابط

- عملکرد اولیه به جای یادداشت ها.

- از مرزهای یک ساز رد شوید.

سپس به سراغ نکات ارکسترال می رویم. زیمر هرگز به صورت کلاسیک آموزش ندیده بود و هرگز به مدرسه موسیقی نرفت، بنابراین احتمالاً بسیاری از شاگردان مسترکلاسش را به خوبی درک می کند.

اگر به مدرسه موسیقی رفته‌اید، احتمالاً چیزهای زیادی از حرفای او را متوجه می شوید، اما همه این ها اطلاعات ارزشمندی است که نمی‌توان زیاد تکرار کرد.

برخی از نکات مفیدی که هانس به آنها اشاره می کند عبارتند از:

- ظرافت های صدا را بشناسید: او تفاوت بین یک شیپور فرانسوی در لندن و همینطور در لس آنجلس توضیح می دهد(بله صدای آنها کاملاً متفاوت است!) و صدای یک ارکستر در سرزمین اصلی اروپا در مقابل ایالات متحده را توضیح می دهد.

- اهمیت جلب احترام ارکستر.

- نحوه به حداکثر رساندن کارایی برای به دست آوردن آنچه در ضبط نیاز دارید.

- برای برقراری ارتباط با نوازندگان از چه زبانی استفاده کنیم.

- درک تفاوت بین ضبط زنده تئاتر و استودیو.

- خطر دوری جغرافیایی از دیگران.

 

بخش 7/7: زندگی یک آهنگساز

بازخورد

"بدرد نخور است یا نیست؟"

بازخورد یکی از مهمترین جنبه های فرآیند نوشتن است. و همچنین یکی از سخت ترین هاست.

هانس زمانی درباره زمانی حرف می زند که هری گرگسون-ویلیامز، آهنگساز همکارش، قبل از گفتن «اوه هانس، این ارزش تو را ندارد!» به کارهای او گوش داد.

اما زیمر نحوه انتقاد شنیدن بدون مغرور شدن را مثال می زند و به ما می‌آموزد:

- چه کسانی را در بازنگری های خود بگنجانید و چه زمانی باید روی آنها کار کنید.

- چگونه در طول بازبینی ها بر مخاطب متمرکز بمانیم (هانس از یک شخصیت ساختگی از شمال انگلستان به نام دوریس استفاده می کند!).

- در هنگام نمایش تست مخاطب به چه نکاتی باید توجه کرد.

- ترکیب مناسب افراد برای حضور در غربالگری آزمایشی.

نکات نوشتن

"برای شروع نوشتن فقط به اشتیاق نیاز دارید."

ما تا کنون مسیری پر پیچ و خم را از طریق فرآیندهای نگارش هانس طی کرده‌ایم، اما این بخش کاربردی‌ترین و آسان‌ترین بخش است.

یادآوری های زیمر:

- چگونه از ترسیدن خود در مورد لوح خالی جلوگیری کنید و شروع کنید.

- بهترین فرم ها برای نوشتن برای داشتن خلاقیت.

- نحوه منظم ماندن (و اهمیت یک داستان شاهکار گمشده که در یک فیلم «Making Of» ظاهر شد).

- چگونه قوانین را به زیبایی زیر پا بگذاریم.

- دلیل مبتکرانه او برای نشستن روی دستانش قبل از شروع نوشتن.

- چگونه از پس موانع نویسندگی بر بیاییم.

- چگونه با بودجه کم کنار بیاییم.

ماجراجویی هانس

"مشارکت کنید. بخشی از آن باشید. چیزی به نام سوال احمقانه وجود ندارد زیرا هیچ یک از ما نمی دانیم که داریم چه کار می کنیم. ما فقط داریم همه چیز را درست می کنیم.»

این بخش از مسترکلاس هانس بسیار مرتبط است. من چند مسترکلاس گذرانده ام و بیشتر مدرسان آنها سوپر استار های معروف بودند. زیمر به وضوح یک الگو و نماد است، اما در داستان ماجراجویی اش، او به راحتی می تواند شما یا من باشد.

شما می شنوید که سفر او چگونه آغاز شد، زیرا استنلی مایرز نمی‌دانست چگونه از دستگاه اسپرسوسازش استفاده کند و این به او این فرصت را داد تا با ایده‌اش پای او را وسط بکشد.

 

یادگیری از طریق گوش دادن

با رسیدن به پایان مسیر، آخرین سخنان حکیمانه ای وجود دارد که هانس بیانشان می کند:

- یاد بگیرید که چگونه گوش دهید و چگونه موسیقی را تشریح کنید.

- بیاموزید که الهامات موسیقی هانس زیمر چه کسانی هستند.

- موسیقی متن فیلم های انقلاب کننده.

هانس همچنین توصیه می کند که یک حرف خاص از حروف الفبا را انتخاب کنید و به آهنگسازانی که با آن نام شروع می شوند گوش دهید تا یک آموزش موسیقی کامل داشته باشید!

زندگی به عنوان یک آهنگساز

هانس در مورد مشکلات ایجاد تعادل بین زندگی مشترک و زندگی خانوادگی صحبت می کند و اینکه چگونه ممکن است همیشه آن را درست انجام ندهید.

او به سوالاتی که بیشتر پرسیده می شود پاسخ می دهد: "چگونه وارد موسیقی فیلم می شوید؟" - و شما را تشویق می کند که شجاعت مبارزه را داشته باشید.

کلمات پایانی او قوی ترین کلمات پایانی است که من تا به حال در یک مسترکلاس با آن مواجه شده ام:

"امیدوارم دیگر این را تماشا نکنی..."

هانس سپس ادامه می‌دهد که امید واقعی او در انجام مستر کلاس این است که بتواند شما را تشویق کند تا از صمیم قلب در ماجراجویی موسیقی خود بدون صبر کردن شیرجه بزنید.

تجربه من از مستر کلاس هانس زیمر

اگر پاراگراف اول این خلاصه از مسترکلاس هانس زیمر را به یاد داشته باشید، می دانید که احساسات من در طول مدت این دوره همگی مثبت نبودند.

در اینجا چیز هایی وجود دارن که من آن ها را دوست داشتم و همچنین چیز هایی که من دوست نداشتم.

چیزی که دوست نداشتم

توصیه های"چگونگی انجام یک کارِ" بسیار کم

باید بدانید که مسترکلاس هانس زیمر یک راهنمای گام به گام در مورد نحوه ایجاد یک موسیقی فیلم نیست.

او قرار نیست یک تکه کاغذ بیرون بیاورد و آهنگی را از ابتدا تا انتها بنویسد که در هر مرحله به شما جهت روشنی بدهد.

او قرار نیست به شما یاد دهد که چگونه از منطق یا ترکیب کننده ها برای تبدیل یک صدا به صدای دیگر استفاده کنید.

بلکه - این هانس است که فلسفه شخصی خود را در مورد موسیقی و ساخت موسیقی متن فیلم به اشتراک می گذارد. او اصول و نکات راهنمایی کننده را به شما می‌گوید که می‌توانید آن‌ها را در موسیقی خودتان اعمال کنید.

به این فکر کنید که از این دوره چه می خواهید و اینکه آیا این با آنچه ارائه می شود مطابقت دارد یا خیر.

سخت است بدانیم که دقیقا برای چه کسانی طراحی شده است

اغلب بخش‌هایی وجود داشت که احساس می‌کردم برای یک نوازنده و آهنگساز پیشرفته بیش از حد ساده و پیچیده‌تر از آن است که یک مبتدی به طور کامل دنبال کند.

به عنوان مثال: بخش پرسش و پاسخ.

برای کسی که دانش موسیقی محدودی دارد، از گوش دادن به سوالاتی که از طریق موسیقی پرسیده می شود شگفت زده خواهند شد. هانس در طول این کلاس موسیقی را به معنای واقعی کلمه به گفتار تبدیل می‌کند و این الهام‌بخش خوبی برای چگونگی ایجاد یک موسیقی فیلم است.

با این حال:

هیچ راهنمایی در مورد چگونگی ایجاد یک سؤال یا پاسخ وجود ندارد. هانس تئوری مربوط به آن را توضیح نمی دهد.

برای کسی که دانش موسیقی زیادی دارد، این بخش بسیار ابتدایی خواهد بود و احتمالاً با چیز جدیدی دوره را به پایان نخواهید رساند.

دنبال کردن دوره کمی سخت است

هانس شخصیتی پرانرژی دارد و عمیقاً به حرفه خود اهمیت می دهد.

به همین دلیل، او می تواند گهگاه در توضیحات خود گمراه شود.

این امر باعث شد تا در برخی موارد دنبال کردن دوره دشوار شود.

گفته می شود - حدس می‌زنم برای همین اینجا آمده‌ایم - هانس پروسه تفکر هانس به صورت شفاهی!

عنوان کلاس

در مجموع، جنبه هایی از دوره که من دوست نداشتم را می توان با یک چیز برطرف کرد: عنوانی متفاوت.

اگر عنوان "هانس زیمر به آموزش خلاقیت در موسیقی می‌پردازد" بود، کلاس را با انتظاراتی که بر اساس خلاقیت بود و نه تئوری شروع می‌کردم.

عنوان واقعی - «هانس زیمر به آموزش موسیقی متن می پردازد فیلم می‌پردازد» به نظر می‌رسید که انتظار گام‌های مشخص برای دستیابی به یک هدف بسیار خاص را داشته باشد.

این یک دوره آموزشی نیست که با یک کتابچه راهنمای آموزشی از آن خارج شوید، بلکه 6 ساعت یادگیری نحوه ساخت آهنگ های موسیقی توسط یک آهنگساز افسانه ای است.

آیا ارزشش را دارد؟ کاملا!

بنابراین بیایید به آنچه در این دوره واقعاً دوست داشتم بپردازیم.

چیزی که دوست داشتم:

درس گرفتن از یک افسانه

هانس یک آهنگساز در سطح جهانی است.

اگر از کسی بخواهید که 10 موسیقی برتر فیلم خود را نام ببرد، مطمئنم حداقل نیمی از آنها اثر هانس زیمر خواهد بود.

او واقعاً داستان‌ها و نحوه بیان آنها را از طریق موسیقی می‌فهمد و نظرات او در مورد هر چیزی که با موسیقی فیلم ارتباط دارد بسیار ارزشمند است.

در طول دوره، شما موسیقی متن هر فیلمی را بررسی نمی‌کنید، بلکه موسیقی متن فیلم هایی مثل گلادیاتور، تلقین، شوالیه تاریکی، شیر شاه و دزدان دریایی کارائیب را بررسی می کنید.

این یک نگاه اجمالی منحصر به فرد به نحوه ساخت برخی از محبوب ترین موسیقی های فیلم در جهان است.

داخل دفتر خاطرات موسیقی هانس را ببینید

در برخی از کلاس‌ها، می‌توانید از دید او قضیه  را نگاه کنید و به دفتر خاطرات موسیقی او نگاهی بیاندازید - جایی که همه آثار نمادین او در آنجا متولد شده‌اند. باور نکردی است.

و همچنین بسیار مفید است.

هانس نمونه‌ها را پخش می‌کند و نشان می‌دهد که چگونه یک ایده می‌تواند بعداً به ایده دیگری تبدیل شود، و نشان می‌دهد که چگونه تکه‌ها و قطعات را اینجا و آنجا می‌سازد تا یک موسیقی کامل فیلم را تشکیل دهد.

اینکه بتوانم درون دفتر خاطرات موسیقی شخصی مانند هانس زیمر را ببینم، امتیاز بزرگی است که هرگز انتظار نداشتم داشته باشم.

هانس زیمر یک مدرس قابل درک است

گاهی اوقات، دیدن عظمت می تواند شما را ناامید کند که از آن سطح بسیار دور هستید. با تماشای کلاس هانس زیمر این حس را نخواهید داشت.

هانس با وجود اینکه یک افسانه است، بسیار خوش برخورد است. او داستان هایی از کارآموز بودن در حال درست کردن قهوه برای دیگران و از احساس ناخوشایندی برای نوشتن برای یک فیلم می گوید.

این بسیار اصیل و واقعی به نظر می رسد و به شما کمک می کند تا متوجه شوید که می توانید با دور زدن و گشتن مداوم به چیزهای بزرگی دست یابید.

کیفیت تولید باور نکردنی

هر مسترکلاسی که من تا به حال شرکت کرده‌ام، بی‌نقص تولید شده است. و بین استودیوی هانس و یک محیط تئاتر، فیلم برداری شده است و حس عظمت و هیجانی را که هالیوود به ارمغان می آورد القا می کند.

این واقعیت که او در اتاق تدوین قدیمی گلادیاتور کار می کند تماشای آن را هیجان انگیزتر می کند.

شما می توانید با خوشحالی با یک فنجان قهوه بنشینید و کل ماجرا را تماشا کنید که نه تنها با دیدگاه های عالی همراه است، بلکه احساس کنید که یک مستند عالی را تماشا کرده اید.

انجمن بزرگ

عیب گذراندن دوره آنلاین اغلب این است که در آن انجمنی وجود ندارد. شما در اتاق خود نشسته اید، به تنهایی کار می کنید، نمی توانید ایده های خود را با همکلاسی های خود به عقب و جلو برگردانند.

اینجا اینطور نیست. برای هر مسترکلاس، یک انجمن وجود دارد که در آن همکلاسی‌ها می‌توانند در آن بحث کنند و نمونه‌هایی از کار خود را به اشتراک بگذارند.

همچنین کاربران مسترکلاس در آن هستند که شما را به یادگیری و جستجو بیشتر در کتاب کار و فراتر از آن تشویق می کنند.

اشتراک‌گذاری پروژه‌های خلاقانه‌تان کار دشواری است، اما بازخورد و بحث در تاپیک‌های هانس زیمر حال و هوای اجتماعی فوق‌العاده‌ای دارد.

برخی از دانش آموزان حتی محصولات نهایی فیلم های خود را به اشتراک گذاشته اند!

الهام گرفته شده بیا

در نهایت، خلق کردن سخت است. با خسته شدن، برخورد با موانع نویسنده، کم شدن عزت نفس تان و شک فلج کننده همراه است.

اشاره کردم که قبلا آهنگسازی می‌کردم، اما مدتی بعد از رفتن به مدرسه موسیقی، آهنگسازی را متوقف کردم، زیرا احساس می‌کردم از نظر فنی در این کار مناسب نیستم.

پس از اتمام دوره هانس، من با الهام، مشتاق و ناامید آمدم که بعد از سال ها احساس خوب نبودن، دوباره آزادانه آهنگسازی را شروع کنم.

این دوره برای چه کسانی مناسب است؟

این دوره مناسب:

- کسی که به دنبال ورود به آهنگسازی فیلم است.

- هر کسی که احساس کند در ترکیب خود گیر کرده و محدود است.

- یک علاقه‌مند به فیلم که می‌خواهد بفهمد موسیقی چگونه می‌تواند ابعاد مختلفی را به یک تجربه تماشایی بدهد.

- هر کسی که با تولید موسیقی الکترونیک آشنا است و می خواهد به ژانرهای مختلف وارد شود.

- و البته... طرفداران هانس زیمر!

اگر دارای مجوز همه دسترسی هستید، حتی اگر اهل موسیقی نباشید و علاقه ای به آهنگسازی نداشته باشید، ارزش تماشا کردن را دارد. شنیدن آهنگ های شگفت انگیز فیلم و نگاه کردن پشت پرده جادوی هالیوود واقعاً جالب است.

هزینه ی این دوره چقدر است؟

مسترکلاس در به روز کردن قیمت هایش شناخته شده است بنابراین برای آخرین اطلاعات خرید لطفاً اینجا کلیک کنید.

.

بهترین راه برای تجربه مسترکلاس، خرید یک مجوز سالانه دسترسی دائم به قیمت 180 دلار است. این به شما امکان می دهد هر دوره ای را در سایت (از جمله گوردون رمزی، سرنا ویلیامز، دن براون...) با قیمت 180 دلار بگذرانید.

با ثبت نام در این اشتراک، به تمام 80 دوره آموزشی در مسترکلاس دسترسی دارید. با گذراندن دوره های متعدد می توانید به بهترین نحو از ارزش پول خود استفاده کنید.

به عنوان مثال، اگر بتوانید حداقل 4-6 کلاسی را که دوست دارید پیدا کنید، به این معنی است که به طور موثر 30 تا 45 دلار برای هر دوره پرداخت می کنید (180 دلار / 6 کلاس = 30 دلار).

با در نظر گرفتن این که این مستر کلاس ها توسط متخصصان در سطح جهانی تدریس می شوند، قیمت آن بی نظیر است!

علاوه بر این، مسترکلاس همچنین در صورت نارضایتی از خرید، گزینه بازپرداخت 30 روزه را به شما ارائه می دهد.

جایگزین هایی برای مسترکلاس هانس زیمر

دو مستر کلاس تقریباً نزدیک وجود دارد که می‌توانند جایگزینی برای مسترکلاس هانس زیمر باشند:

  1. دنی الفمن موسیقی فیلم را آموزش می دهد.

2.Deadmau5 تولید موسیقی الکترونیک را آموزش می دهد.

دنی الفمن شاید شبیه ترین باشد اما بیشتر روی جنبه کلاسیک متمرکز شده است. الفمن در مورد قالب ها، سازها و سازهای نوازندگی صحبت می کند و کمتر با ترکیب کننده ها کار می کند.

مسترکلاس ددما 5، یک ژانر کاملاً متفاوت از موسیقی است، اما بیشتر رویکرد او شبیه به Hans است، با استفاده زیاد از DAW و نمونه ها در روند خلاقیت او.

علاوه بر اینها، مسترکلاس همچنین دارای Herbie Hancock، St Vincent و Itzhak Perlman است.

مجموعه‌ای از دوره‌های ساخت موسیقی متن فیلم در پلتفرم‌هایی مانند Udemy و SkillShare وجود دارد و این دوره‌ها برای تمام نکات عمومی عالی هستند و اگر به دنبال توصیه‌های واقعاً عملی مبتنی بر تئوری موسیقی هستید، احتمالاً این دوره ها بهتر هستند.

با این حال، به نظر من، هیچ جایگزینی برای تجربه ای که هانس زیمر می تواند به ارمغان بیاورد، وجود ندارد.

اما اگر می خواهید سازهایی مانند پیانو را یاد بگیرید، توصیه می کنیم پیانوت، اسکوو یا فلوکی را بررسی کنید.

مسترکلاس هانس زیمر: آنچه دیگران گفته اند

امیدوارم جامع‌ترین تصویر دوره ممکن را در این بررسی، به شما ارائه داده باشم. با در نظر گرفتن این موضوع، ارزش آن را دارد که به آنچه دیگران می‌گویند نگاهی بیندازیم.

من "Hans Zimmer MasterClass Reddit" را در گوگل جستجو کردم و با مطالعه چندین فروم، دریافتم افکار اصلی عبارتند از:

- بهتر است که با انتظارات درست شروع کنید.

- برای کسی که به راهنمای گام به گام نیاز دارد، مناسب نیست.

برخی آن را لذت‌بخش می‌دانستند، اما به اندازه کافی عملی نیست که برچسب قیمت روی خود را تضمین کند:

من از آن لذت بردم اما آن اصلاً 90 دلار نمی ارزد. اگر به دنبال یک رویکرد فلسفی برای ساخت موسیقی متن فیلم هستید، خیلی بد نیست، اما اگر واقعاً به دنبال یادگیری تکنیک‌هایی برای آهنگ‌سازی خود هستید، می‌توانم بگویم که بهتر است چیز دیگری پیدا کنید.»

- نظر از انجمن

و دیگران نیز مشتاق بودند که انتظارات خود را ایجاد کنند:

«انتظار آموزش دقیق نداشته باشید. بیشتر شبیه این است که او درباره چیزهای دیگر صحبت کند و گاهی چیزهایی را هم نشان دهد.»

- نظر از انجمن

در حالی که بعضی ها نتوانستند آن را به اندازه کافی تحسین کنند:

صرف نظر از اینکه چه سبکی تولید می کنید، یا حتی اگربنظر برسد که موسیقی نباشد، این مسترکلاس، چشم‌نوازترین برنامه آموزش زندگی است که تا به حال دیده‌ام.

پر از تشبیهات باورنکردنی و کلمات حکمت‌آمیز، حقایق و فرآیندهایی که واقعاً شما را به تفکر خارج از چارچوب سوق می‌دهد.

شما واقعاً متوجه می‌شوید که مغز او چگونه کار می‌کند و چه کارهایی انجام داده است تا او را به جایی که باید خلاق باشد برساند.»

- نظر از انجمن

در نهایت، تقریباً تمام نظرات منفی آن را به عنوان یک دوره الهام‌بخش توصیف می کردند، آنها فقط انتظارات متفاوتی داشتند.

چقدر طول کشید تا دوره تکمیل شود:

من ویدیوهای یک دوره حدود 6 هفته را تماشا کردم و پیشنهاد می کنم قبل از رفتن به ویدیوی بعدی تکالیف را تکمیل کنید.

این شما را بیشتر درگیر می کند و به استفاده از دانش هانس به روشی عملی تر کمک می کند.

اگر می‌خواهید فقط ویدیوها را با مشارکت کم تماشا کنید، شروع تا پایان حدودا کمتر از 6 ساعت طول می‌کشد.

آیا محتوای دوره منحصر به فرد است؟

بله.

اگر Hans Zimmer را در YouTube تایپ کنید، 99٪ درباره موسیقی است. البته مصاحبه‌هایی وجود دارد که ساخت موسیقی او را در عمق‌های مختلف بررسی می‌کند.

با این اوصاف، تا وقتی که زمان زیادی را صرف بررسی و گردآوری مصاحبه‌های فردی نکنید، نمی‌توانید 6 ساعت از تفکرات انتخاب شده را تماشا کنید که طیف کاملی از تصور تا اجرای یک ایده را پوشش می‌دهد.

من هنوز مصاحبه ای پیدا نکرده ام که به جزئیات نحوه استفاده از فاصله از میکروفون برای رسیدن به تعادل های مختلف بین موسیقی و دیالوگ بپردازد.

بزرگترین مزیت برای من این است که همه ویدیوها را در یک برنامه درسی مرتب می کنید و به راحتی در یک مکان قابل دسترسی هستند.

و این واقعیت که آیا او هانس زیمر است؟ این منحصر به فرد است.

آنچه شما نیاز خواهید داشت:

"یک جعبه مسی با کش تهیه کنید و آن را با تلفن همراه خود میکروفون کنید..."

در طول دوره، زیمر تاکید می‌کند که واقعاً نباید احساس کنید که به تجهیزات محدود شده‌اید و تقریباً می‌توانید  با هر چیزی موسیقی جالب بسازید.

با این حال، چند چیز وجود دارد که هانس از آنها استفاده می کند و می تواند به شما در این دوره کمک کند:

- ایستگاه کاری صوتی دیجیتال (DAW) - هانس از ProTools و Cubase استفاده می کند، اما گزینه های بسیار دیگری نیز وجود دارد، از نرم افزارهایی مانند Ableton Live و Logic گرفته تا حتی GarageBand که در دستگاه های اپل به صورت رایگان ارائه می شوند.

- ترکیب کننده - هانس ابتدا صداها را نمونه برداری می کند، سپس آنها را در ترکیب کننده خود وارد می کند تا به او اجازه دهد تا آهنگ های خود را به سبک کیبورد بنوازد.

در نهایت، او از استفاده از آنچه که دارید، خواه تلفن، لپ‌تاپ یا یک ابزار، حمایت می کند:

اگر لپ‌تاپ است، می‌توانید روی آن موسیقی بسازید.»

آیا ارزشش را دارد؟

3 ویدیو در این دوره، من آماده بودم که یک "نه" قاطعانه برای این سوال بنویسم.

با این حال:

پس از اتمام دوره، من نظرم کاملا برگشته است و این را تقریباً به هر کسی توصیه می کنم.

اگر مجوز دسترسی دائم دارید، حتماً چند ساعت وقت بگذارید و این را تماشا کنید.

اما اگر به دنبال یک دوره آموزشی "چگونه یک نمونه بسازیم" یا "چه پیشرفت های موسیقی، نا مفهموم است" هستید، مطمئناً ارزش پول شما را ندارد.

این دوره فرصتی منحصر به فرد برای یادگیری از یک افسانه زنده را ارائه می دهد و شما با احساس الهام و قدرت برای ایجاد ماجراجویی موسیقی خود به آنجا خواهید رفت.

این یک راهنمای گام به گام نیست، بلکه فلسفه ها و اصول راهنمای او است که می توانید به راحتی در ساخت موسیقی خود اعمال کنید.

برای من، این هر سِنتَش ارزش دارد.

چرا نمونه ای از دوره را بررسی نمی کنید؟

 

سوالات متداول

 

هزینه مسترکلاس هانس زیمر چقدر است؟

هزینه اشتراک دائم مسترکلاس، 180 دلار در سال (15 دلار در ماه) است. این به شما امکان می دهد به کلاس هانس زیمر در کنار بیش از 80 دوره دیگر دسترسی داشته باشید.

 

مدت زمان دوره MasterClass Hans Zimmer چقدر است؟

MasterClass Hans Zimmer از 31 ویدیو تشکیل شده است که در مجموع 5 ساعت و 41 دقیقه زمان تماشا دارد.

 

آیا می توانید دوره MasterClass Hans Zimmer را به صورت رایگان دریافت کنید؟

متأسفانه نمی توانید کلاس MasterClass Hans Zimmer را به صورت رایگان دریافت کنید. اما MasterClass طیف وسیعی از گزینه‌های خرید را دارد و در صورت نارضایتی بازپرداخت می‌کند.

 

اگر راضی نباشم می توانم بازپرداخت کنم؟

بله، MasterClass در صورت خرید مستقیم از طریق آنها، یک گزینه بازپرداخت 30 روزه برای شما وجود دارد. اگر از طریق ارائه دهندگان دیگر خرید کنید، ممکن است گزینه بازگرداندن آنها اعمال شود.

 

 

 

پاسخ پرسش های پرتکرار

    با دیگر دانشجویان گفتگو کنید

    به انجمن بپیوندید تا در درس ها عمیق تر شوید، با دانشجویان دیگر در ارتباط باشید و از کار خود بازخورد بگیرید.

    به انجمن بپیوندید
    اشتراک
    اطلاع از
    بازخوردهای درون متنی
    نمایش تمامی دیدگاه ها

    آموزش موسیقی متن فیلم توسط هانس زیمر را امروز شروع کنید

    119 تومان
    دسترسی همیشگی به نسخه آنلاین
    دسترسی آفلاین برای یکسال
    دسترسی به کتاب کار
    خرید اشتراک تمامی کلاس ها
    شروع از 199 تومان
    با خرید اشتراک به تمامی کلاس ها دسترسی خواهید داشت
    فقط یک قدم فاصله دارید
    این کلاس را هدیه دهید
    119 تومان
    برای آن هایی که دوستشان دارید
    تغییر را رقم بزنید
    پشتیبانی
    cross