پیشنمایش کلاس

مسترکلاس نمایشنامه نویسی با دیوید ممت

شما می‌توانید طی ۲۶ ویدئو درسی از دیوید ممت، برنده جایزه پولیتزر، آموزش نمایش‌نامه نویسی ببینید.

برنامه درسی
درباره استاد
دیدگاه کاربران
خرید کلاس
۴ ساعت ۴۵ دقیقه
۲۶ قسمت
59 صفحه کتاب کار
زیرنویس فارسی و انگلیسی
کیفیت 1080 واقعی

کتاب کار کلاس

یک کتاب کار قابل دانلود به همراه مباحث کلاسی ارائه می‌شود که شامل جمع‌بندی دروس و اطلاعات تکمیلی می‌شود.

این کتاب کار 59 صفحه است.

جهت دریافت کتاب کار یکی از اشتراک های سه ماهه، شش ماهه، یکساله و یا کلاس را به صورت جداگانه تهیه نمایید.
۶:۵۰
آشنایی با استاد نمایشنامه نویسی جدیدتان
آشنایی با استاد نمایشنامه نویسی جدیدتان

دیوید به آنچه در طول این کلاس به شما خواهد آموخت اشاره می کند. همچنین راجع به بهترین طرز فکری که می توانید برای نوشتن درام های خارق العاده داشته باشید صحبت می کند.

۱۲:۲۲
هدف از درام
هدف از درام

سعی دارید درام را درک کنید؟ کافیست زندگی روزمره را در نظر بگیرید. دیوید به شما آموزش می دهد که چطور درام را در بهترین لحظه وقوع ثبت کنید. هدف از درام سرگرمی است و نه آموزش.

۸:۱۱
هدف از درام - ادامه
هدف از درام - ادامه

درام می تواند همانند یک داستان افسانه ای باشد. درام راهی است برای روشن سازی پیچیدگی های خوی انسانی و بیان مسائلی که ذهن ما را درگیر خود کرده است.

۱۱:۴۸
قواعد دراماتیک
قواعد دراماتیک

وظیفه شما بعنوان یک درام پرداز روایت داستان است. دیوید به شما نشان می دهد که چطور با استفاده از قواعد ارسطو می توانید سادگی داستان را حفظ کنید. بیاموزید که چطور می توان سرگذشت قهرمان داستان را در متن ماجرا حفظ کرد.

۸:۲۲
قواعد دراماتیک: ادامه
قواعد دراماتیک: ادامه

از ابتدای داستان آغاز کنید و تا وقتی به پایان نرسیده اید دست نکشید. هرچیز جزئی از طرح داستان نیست کنار بگذارید. دیوید به شما آموزش می دهد چه مواردی را از داستان حذف کنید و در قواعد نویسندگی به مهارت برسید.

۱۰:۳۷
ایده های داستانی
ایده های داستانی

دیوید به شما آموزش می دهد که چطور از تخیلات و تجربیات زندگی شخصی خود برای نوشتن درام استفاده کنید. جایی دنبال درام بگردید که انتظارش را ندارید. همچنین با چند نمایش نامه دیوید آشنا شده و از آن ها الهام بگیرید.

۱۱:۳۵
کاراکتر
کاراکتر

دیوید به شما آموزش می دهد که کاراکتر در واقع چیزی بیش از کنش نیست. شیوه خلق هدف برای کاراکتر و اجتناب از تکنیک های نادرست رایج را بیاموزید.

۱۶:۱۴
طرح داستان
طرح داستان

طرح داستان مهم ترین المان است. با موارد ضروری یک طرح داستان مناسب، همچون رویداد ناگهانی و مساله ی پرده دوم آشنا شوید. طرز پی بردن به هسته داستانی موجود در پس هر صحنه را بیاموزید.

۱۳:۴۸
ساختار طرح کلی
ساختار طرح کلی

دیوید روش هایش برای شکل دادن طرح داستان را با شما به اشتراک گذاشته و نحوه برقراری ارتباط بین نقاط مختلف داستانی را به شما می آموزد.

۱۰:۳۲
ساختارطرح کلی - ادامه
ساختارطرح کلی - ادامه

با زیر و بم ساختار یک نمایشنامه سه پرده ای و نحوه ایجاد انسجام بین پرده های مختلف آشنا شوید.

۲۱:۳۰
ساختار طرح American Buffalo
ساختار طرح American Buffalo

دیوید به بررسی نمایشنامه بوفالو آمریکایی و تفحص در طرح داستان آن می پردازد. او به شما نکاتی در مورد نماد گرایی در این نمایشنامه و تاثیرگذاری عمیق روایت آن بر مخاطب آموزش می دهد.

۲۱:۴۴
ساختار طرح  Glengarry Glen Ross
ساختار طرح Glengarry Glen Ross

دیوید از منابع الهام خود برای Glengarry Glen Ross صحبت نموده و به بررسی تفاوت ها میان درام و تراژدی می پردازد.

۷:۲۱
دیالوگ
دیالوگ

نحوه شکل گیری سبک منحصر بفرد دیالوگ نویسی دیوید، یعنی Mamet-speak را بیاموزید و در مورد منابع الهام مناسب برای نوشتن دیالوگ های فوق العاده بیش تر بدانید.

۱۳:۰۵
دیالوگ - ادامه
دیالوگ - ادامه

دیوید از موارد تاثیرگذار روی دیالوگ می گوید، و نحوه ایجاد موسیقی و ریتم در الگوی صحبت کارکتر را به شما آموزش می دهد.

۱۴:۱۶
روایت و نمایش
روایت و نمایش

نوشتن درام هیچ شباهتی به ارائه اطلاعات به مخاطب ندارد. وظیفه ی یک درام پرداز سرگرم کردن مخاطب است، نه خسته کردنش با اطلاعات اضافی. روش تشخیص بخش ها و تفاسیر اضافی روایت، و کمک گرفتن از مخاطب برای حذف کردن آن را بیاموزید.

۸:۵۸
صحنه ها
صحنه ها

هر صحنه باید حاوی سه مورد باشد. راجع به این سه مورد بدانید. همچنین با نحوه حذف صحنه های غیر ضروری از فیلمنامه آشنا شوید.

۹:۲۶
فرآیند نویسندگی
فرآیند نویسندگی

دیوید در مورد آغاز نویسندگی اش، محیط های مورد علاقه اش برای نوشتن، نحوه رویارویی اش با مانع نویسندگان، و الهام گرفتنش از همینگوی برای آغاز نوشتن توضیح می دهد.

۱۲:۰۳
فرآیند نویسندگی - ادامه
فرآیند نویسندگی - ادامه

به عقیده دیوید قرار نیست یک اتفاق جادویی مشکلات فیلمنامه شما را برطرف کند. او در این قسمت به تفاوت های خود نسبت به هنرمندی دیگر که رویای نویسندگی را در سر دارد اشاره می کند.

۹:۲۸
مخاطب
مخاطب

روش های دیوید برای تکریم مخاطب، آنچه مخاطب هنگام ورود به سالن تئاتر در سر دارد، و یادگیری از مخاطب را بیاموزید.

۹:۵۶
دروغ  و حقیقت
دروغ و حقیقت

وظیفه شما بعنوان یک نویسنده: دروغ نگویید. دیوید به شما توضیح می دهد که مخاطب هنگام ورود به سالن تئاتر به دنبال حقیقت بوده و درام برای شما وسیله ای جهت ارائه حقیقت است. او نمونه هایی از بیان حقیقت در دو مورد از نمایش نامه های تحسین شده ی خود می آورد.

۱۱:۴۸
دروغ  و حقیقت - ادامه
دروغ و حقیقت - ادامه

دیوید به ادامه ی مساله بیان حقیقت در دو مورد از بحث برانگیزترین نمایش نمامه های خود، یعنی Oleanna و Race، می پردازد.

۱۱:۴۲
بازیگران
بازیگران

از دیدگاه دیوید در نقش یک کارگردان تئاتر، با نظراتش در مورد یک بازیگر عالی و شیوه صحیح انتخاب بازیگر برای نقش های مختلف آشنا شوید.

۷:۲۸
بازیگران - ادامه
بازیگران - ادامه

دیوید نظرات خود در مورد باید ها و نباید ها برای یک بازیگر فوق العاده را بیان می کند.

۷:۰۶
زندگی یک درام پرداز
زندگی یک درام پرداز

زندگی یک درام پرداز مملو از تردید است، اما اگر خود را وقف کار کنید و به آن عشق بورزید در مسیر موفقیت قرار خواهید گرفت.

۸:۲۱
زندگی یک درام پرداز - ادامه
زندگی یک درام پرداز - ادامه

دیوید هم مثل تمام نویسندگان شک و تردید به کار خود را تجربه کرده است. نحوه غلبه بر شک و تردید و ایجاد مسیری برای تبدیل شدن به یک نویسنده موفق را بیاموزید.

۷:۲۷
جمع بندی کلاس
جمع بندی کلاس

دیوید آخرین توصیه ها را به شما ارائه می دهد و بخشی کوتاه و احساسی از یکی از رمان های علمی تخیلی مورد علاقه خود را تعریف می کند.

دیوید ممت

آموزش نمایشنامه نویسی

مروری بر مستر کلاس دیوید مَمِت

دیوید مَمِت نمایشنامه نویس و کارگردان آمریکایی است که بیشتر به خاطر درام برنده جایزه پولیتزرَش به نام گلنگری گلن راس شناخته می شود.

دیوید با 9 جایزه یکی از موفق ترین نمایشنامه نویسان مدرن آمریکا به حساب می آید. بنابراین مسترکلاس دیوید مَمِت این فرصت را به شما می دهد تا از یکی از بهترین نویسندگان زمان ما نمایش نویسی یاد بگیرید.

قبل از اینکه به بررسی دقیق‌تر مستر کلاس دیوید مَمِت برسیم، در اینجا خلاصه‌ای از نکات کلیدی آورده شده است:

خلاصه سریع

یاد بگیرید چگونه:

- به قوانین نمایشنامه بنویسید (از جمله "ساختار سه پرده ای").

- مخاطبان خود را از ابتدا تا انتها درگیر کنید.

- طرح خود را جوری شکل دهید که ماجراجویی قانع کننده و هدایت پذیر بوجود آورد.

-بهترین دیالوگ را برای بازیگران و مخاطبان خود بنویسید.

مزایا

- از یک نمایشنامه نویس موفق میاموزید.

- آموزش عمیق و سبک ارائه جذاب.

- خواندن و مشاهده گسترده بیشتر.

معایب

  • بیشتر با نقش های خاص است
  • - به شدت شنیده های غیر رسمی است، با نمونه های بصری کمتر.
  • - بیشتر تئوری است تا عملی.

مدت زمان دوره: 26 درس، 4 ساعت و 51 دقیقه

مناسب برای چه کسانی است: کسانی که علاقه به نمایشنامه نویسی دارند (مخصوصا درام و تراژدی).

روی هم رفته: یک دوره آموزشی جالب و جذاب است که قواعد قدیمی درام و روایت را با جزئیات کامل آموزش می دهد. من چیزهای زیادی در مورد نویسندگی دراماتیک یاد گرفتم و این درس‌ها دیدگاه دقیقی در مورد اینکه دیوید چگونه هر یک از جنبه‌های درام را خلق می‌کند، برای من بوجود آورد (مشاهده جزئیات).

این ها چیز هایی هستند که من برای جزئیات بیشتر، درموردشان توضیح خواهم داد:

- درباره دیوید ممت و مسترکلاس.

- درباره آنچه در مسترکلاس دیوید مامت رخ میدهد.

- آنچه در کلاس دوست داشتم و اینکه چه چیزهایی می تواند بهتر شود.

- اینکه این دوره برای چه کسانی مناسب است، درباره جایگزین ها و منحصر به فرد بودن دوره.

- آنچه دیگران گفته اند.

- نظر: آیا کلاس استاد دیوید مامت ارزشش را دارد؟

پس، بیایید شروع کنیم.

درباره دیوید ممت

دیوید ممت نمایشنامه نویس، فیلمنامه نویس و کارگردان مشهور است.

دیوید از زمان تأسیس شرکت تئاتر آتلانتیک به همراه بازیگر ویلیام اچ میسی در سال 1985، به شدت در صحنه تئاتر خارج از خیابان برادوی نیویورک مشارکت داشته است. او در سال 2002 در تالار مشاهیر تئاتر آمریکا پذیرفته شد و مجموعه‌ای از جوایز را هم در نمایشنامه‌نویسی و هم در فیلمنامه‌نویسی به دست آورده است.

در سال 1984 با گلنگری گلن راس برنده جایزه پولیتزر درام شد. او همچنین برنده جایزه Los Charales در جشنواره بین المللی فیلم Ajijic برای فیلم The Winslow Boy شد.

اگر می‌خواهید مهارت‌ های نمایشنامه نویسی خود را گسترش دهید، باید مسترکلاس دیوید ممت را تماشا کنید.

و اگر پیش نمایش را ندیده اید، به شدت توصیه می کنم آن را ببینید.

 

درباره مسترکلاس

"از بهترین بیآموزید"

مسترکلاس یک پلتفرم آنلاین آموزشی است که در سال 2015 تأسیس شد. از زمان آغاز به کار با بیش از 80 درس ویدیویی که توسط متخصصان مشهور در زمینه های مربوط خود تدریس می شود، محبوبیت آن بیشتر شده است.

برخلاف سایر منابع آنلاین، که اگر خیلی خوش شانس باشید، توسط دانشجویان آموزش داده می شود، مسترکلاس این فرصت را به شما می دهد که توسط کسانی که به واسطه استعداد خود به شهرت جهانی دست یافته اند، آموزش ببینید. اینها عبارتند از گوردون رمزی که آشپزی را آموزش می دهد، آنا وینتور مدرس رهبری، و حتی تونی هاوک مدرس اسکیت بورد.

با مستر کلاس، می توانید یک خرید تک دوره ای با قیمت 90 دلار انتخاب کنید. یا با 180 دلار، می‌توانید یک بلیط با دسترسی کامل بخرید. این به شما امکان دسترسی نامحدود به تمام کلاس ها را برای یک سال می دهد.

در کنار عالی بودن تدریس، مسترکلاس به خاطر فیلم های تولیدی با کیفیت بالای خود شناخته شده است. که دارای مزایای بسیار زیاد، از جمله مرکز انجمن، کتاب کار کلاس، و حتی جلسات پرسش و پاسخ با خود معلمان است.

همانطور که گفته شد، مسترکلاس احتمالا برای همه مناسب نباشد. امیدوارم در این بررسی، بتوانم مزایا و معایب پلتفرم را پوشش دهم تا به شما کمک کنم تصمیم بگیرید که آیا این دوره برای شما مناسب است یا خیر.

در  مستر کلاس دیوید ممت چه می گذرد؟

مسترکلاس دیوید ممت شامل 26 درس است که هر درس به طور متوسط ​​10 دقیقه طول می کشد. این به مدت زمان تماشا چیزی حدود 5 ساعت اضافه می کند.

به همراه یک بخش نظر و توضیحات در زیر هر ویدیو، یک انجمن پرسش و پاسخ و یک کتاب کار کلاس 59 صفحه ای نیز وجود دارد. پس از یک معرفی کوتاه، دوره به شرح زیر ادامه می یابد:

درس 2 و 3: هدف درام

«درام قوانینی دارد. به ما یک پیش فرض داده شده است. قهرمان چیزی می خواهد.»

دیوید در ابتدای مسترکلاس ارشد خود، تئوری های قوی زیادی را معرفی می کند، اما به سرعت این اطلاعات را به روشی آسان برای درک بهتر آن، خلاصه می کند.

دیوید، مشابه کلاس استاد آرون سورکین، بر نیاز نمایشنامه نویس به درک علت و معلول، طرح نمایشی  و قواعد نمایشنامه ارسطو تأکید می کند.

او همچنین به "بهبود آگاهی" از کتاب خود "سه استفاده مفیدِ چاقو"، برای توضیح بیشتر درباره درام، اشاره می کند.

این بخش برای داشتن ذهنیتی صحیح درمورد ادامه دوره، مفید بود.

 

درس 4 و 5: قوانین نمایشی

"درام تمرینی برای شکست و همچنین تمرینی برای دروغ هاست."

با توجه به تجربه من از کلاس‌های نویسندگی آنلاین، طبیعی است که مدرس ابتدای کلاس را صرف بحث درباره «ایده‌ها» کند. مسترکلاس استاد دیوید از این روش استفاده نمی کند، و او در عوض این کار، نظریه‌ هایی را به‌ عنوان بستر نمایشنامه نویسی طرح میکند.

او در این درس موارد زیر را به ما می آموزد:

- نحوه ایجاد یک داستان (و اینکه از چه نقطه ای شروع می شود).

- قوانین ارسطو برای طرح و قهرمان نمایشنامه.

- چیزی که کل درام در نهایت درباره آن است.

- اینکه نویسنده چگونه باید کار کند تا توجه مخاطب را به خود جلب کند.

- "وحدت های سه گانه ارسطو"

دیوید وقتی صحبت از درک قواعد داستان می شود، به جزئیات زیادی اشاره می کند. او همچنین نمونه هایی از کارهای دیگران را بیان می کند. این یک راه جالب برای جذاب کردن درس با استفاده از یک بحث بزرگتر به جای مسئله های کوچک است.

 

در کنار این، دیوید از این درس 2 قسمتی برای توضیح نحوه عملکرد یک صحنه در یک روایت بزرگتر استفاده می کند. به ویژه، او توضیح می‌دهد که چگونه ساختار سه‌پرده‌ای درام باستانی چگونه عمل می کند تا به بهترین شکل داستان را روایت کند و چند نکته مختصر و مفید ارائه می‌دهد که می‌تواند در این راه به ما کمک کند.

 

تدریس دیوید در این درس‌ های ابتدایی به‌طور قابل ‌توجهی متنوع است، و او از مجموعه ای از مقایسه ها برای قابل فهم کردن برخی نظریه‌ های پیچیده استفاده می‌کند. مطالعه بیشتر، و همچنین تکالیف کتاب کار، روش خوبی برای عملی کردن نظریه ‌های دیوید بود.

 

این دروس را در مسترکلاس مشاهده کنید

 

درس 6: ایده ها و الهامات داستانی

"درام درست مانند تحلیل یک رویا است."

در اینجا، دیوید فرآیند ایده یابی خود را با ما در میان می گذارد، از جمله الهامات جالب و شگفت انگیز برای نمایشنامه های بوفالو آمریکایی، انحراف جنسی در شیکاگو، و اولیانا.

 

جالب اینجاست که دیوید به قاطعانه از درون مایه ها( پیام اصلی داستان) رد می شود. همانطور که او بعداً به ما می‌گوید، «هر آنچه هست را طرح ریزی کنید». به همین دلیل، او ما را ترغیب می‌کند تا در مورد اینکه چگونه می‌توانیم داستانی را به دور از محدودیت‌های درون مایه ای چهارچوب بندی کنیم، تجدید نظر کنیم.

او همچنین به ما سوالاتی می‌دهد که باید هنگام نوشتن یک داستان از خود بپرسیم تا بهتر به منظور اصلی یک ایده برسیم - به ما می‌گوید: «حقیقت در جایی خواهد بود که شما انتظارش را نداشتید».

 

درس 7: واقعیت کاراکتر

تنها چیزی که در مورد شخصیت یک فرد می دانیم این است که آنها چه کاری انجا می دهند.

دیوید دیدگاه متفاوتی به کاراکتر دارد. او راجب عملکرد و دیالوگ کاراکتر بحث و گفت و گو می کند و توضیح می دهد که یک کاراکتر در چه نقطه ای وجود دارد و چگونه از طریق داستان تعریف می شود.

 

در پایان این درس، احتمالاً نظر خود را در مورد نحوه کار کاراکتر ها در یک طرح تغییر خواهید داد و این تفکر همه جایی ممکن است نادرست باشد.

 

دیوید در به اشتراک گذاشتن تخصص و نقل قول از نمایشنامه نویسان موفق دیگر (و حتی کارشناسان در زمینه های دیگر) بسیار ماهر است. به نظر من این یک روش مناسب برای درک کامل تر هر موضوعی است. دیوید همچنین اغلب استدلال های خود را مجدداً بیان می کند تا مطمئن شود که آنها را درک می کنیم.

 

دیوید درس های اولیه خود را گسترش می دهد تا تعریف ارسطو از کاراکتر را به ما بیاموزد. او این نظریه را برای مخاطب مدرن فشرده می کند و قوانین شخصیت ارسطو را به هم کی ریزد و آنها را از نظر دیدگاه عصر معاصر ما توضیح می دهد.

این درس خوبی بود که به ما یاد داد نوشتار خود را ساده و مختصر نگه داریم و اینکه در درس‌های بعدی صحنه‌نویسی و خود داستان است که کاربرد دارد.

 

درس 8-10: طرح تمام آنچه هست

"این چیزی است که نمی توان آموزش داد، اما باید آموخت."

دیوید در طول این کلاس داستان ها و جوک های زیادی می گوید و اغلب از آنها برای چهارچوب بندی هر فصل استفاده می کند. در اینجا، او موضوع نویسی را با لطیفه‌گویی، با تأکید بر نیاز به یک داستان اصلی محکم که «ساده و در عین حال اجتناب‌ناپذیر» است، مقایسه می‌کند.

 

دقیقا مثل کاراکتر نویسی، او بلافاصله به ما می گوید که چه چیزی را باید از پیش نویس های نهایی خود بیرون بیاوریم. این شامل هر چیزی است که "به سمت لب مطلب (قسمت اصلی متن) می رود". او همچنین اهمیت تسریع اتفاقات و ساختار 3 پرده ای را در نظر می گیرد و به این می پردازد که هر صحنه و عمل باید به چه چیزی برسد.

 

او همچنین به نکات زیر اشاره می کند:

 

- چگونگی غلبه بر «بحران نقش دوم».

- آنچه ما باید در یک نمایشنامه قرار دهیم تا موفق شود.

- اشتراکات همه (خوب) نمایشنامه ها.

- نحوه ایجاد و حل مشکل اصلی.

 

این بخش همانطور که از دیوید با دفترچه یادداشت و خودکار در دستش مشخص است، بسیار قانع کننده بود. او ما را وارد یک الگو از نمایشنامه می کند و روند پیشرفت یک داستان را «از A به B» ترسیم می کند.

 

برای یادگیرندگان بصری، این فصل به طور قابل توجهی جذاب بود و از صرفا فقط گوش دادن به ایده های دیوید بهتر بود.

 

برای ثبت نام در مسترکلاس کلیک کنید

 

درس 11 و 12: موارد مورد مطالعه

 

"ده دقیقه اول هر فیلمی را در نظر بگیرید - آن را بیرون بیاورید."

 

دیوید دو مورد در حال مطالعه را در مورد ساختار نمایشنامه با ما به اشتراک می گذارد: بوفالوی آمریکایی و گلنگری گلن راس. او فوت و فن هایی را به ما یاد می دهد که بدانیم چگونه از یک شروع قابل پیش بینی جلوگیری کنیم و چگونه بنویسیم که از همان ابتدا مخاطبان را مجذوب خود کند.

 

در این دو فصل، نحوه انجام کارهای زیر را می آموزیم:

 

- شروع های قابل پیش بینی را حذف کنید.

- کار خود را در medias res آغاز کنید.

- بین تراژدی و درام تمایز قائل شوید.

- درک کنید که چرا هر کار به روش های خاصی انجام می شود.

- نحوه تفکر و واکنش مخاطب هنگام تماشای نمایشنامه را بشناسید.

 

با توجه به دو نمایشنامه معروف او، این بخش بیشتر برای علاقه مندان به نمایشنامه نویسی مناسب است. دیوید همزمان با مورد بحث قرار دادن بعضی از ایده های قابل اجرای جهانی، بر روی نوشتن نمایشنامه و حتی ویژگی‌های فیزیکی بازیگران در حال حرکت در سراسر صحنه تمرکز می‌کند.

من اینکه دیوید این فصل را با نحوه ارتباط مخاطب با ساختار نمایشنامه ادغام کرد، بسیار دوست داشتم. او به جای اینکه با ما از نحوه عملکرد یک نمایشنامه ساده صحبت کند، همیشه راجع به آنچه که مخاطب در نمایش نهایی تجربه خواهد کرد، حرف می زند.

این روش خوبی برای بررسی نحوه عملکرد یک نمایشنامه و نوعی یادآوری قوی برای حفظ دیدگاه پایانی هنگام نوشتن برای اجرا بود.

 

درس 13 و 14: ایجاد دیالوگ ریتمیک

"دیالوگ از آنچه کاراکتر می خواهد ناشی می شود."

دیوید به عنوان فردی که به وضوح به کلاسیک ها توجه می کند، این بخش را با تأکید بر نوشتن ریتمیک با اشاره به شکسپیر آغاز می کند.

 

دیوید به ما می آموزد که چگونه از نوشتن ریتمیک برای تقلید گفتار روزمره استفاده کنیم و نمونه هایی از دیالوگ خوب و بد را برای مقایسه به ما می دهد.

برای دیوید، دیالوگ نویسی شبیه به نوشتن شعر است. هر دو قدرت برانگیختن احساسات را دارند. بسیاری از نمونه های دیوید حول سنت های یهودی و متون مذهبی می چرخد. اینها ممکن است برای همه مفید واقع نشود، اما قطعاً روشی تازه برای این بود که چگونه تعلیم دادن و آموزش می تواند بر دیالوگ تأثیر بگذارد.

دیوید در آخر فهرست کوتاهی از نویسندگانی که در نوشتن دیالوگ برتر هستند بیان می کند و ما را تشویق می‌کند که آنها را از دیدگاه انتقادی بخوانیم تا نوشتار خود را بهتر کنیم.

 

درس 15: روایت و تفسیر

 

«وظیفه من آموزنده بودن نیست. این وظیفه من است که جالب باشم.»

 

در این بخش، دیوید نکاتی را در مورد مواردی که باید در داستان های خود بگنجانیم (و حذف کنیم) به اشتراک می‌گذارد. او با استناد به رسومات فیلم ‌های بی کلام و اینکه چگونه استفاده از «عناوین و حقه ‌ها» در نوشتن مدرن تأثیر گذاشته است، شروع می‌کند.

او استدلال می‌کند که بیشتر اطلاعاتی که در فیلم‌ها داده می‌شود برای مخاطب بی‌اهمیت است و کار ما سرگرم کردن است تا آموزش. در واقع، او مثال می‌زند که چگونه در اولین فیلمش، "خانه بازی‌ها"، نیاز به تفسیر حذف کرد و از درگیری‌هایی که این موضوع برایش بوجود آورد گفت.

تمرکز اصلی او بر تقویت داستان و بریدن «تکه های اضافی» است. او در این موارد به ما توصیه هایی می کند:

- روایت برای فیلم/نمایشنامه در برابر تلویزیون.

- نحوه و زمان رفع اشکال داستان.

- برای درک بهتر فیلم ها از چه شیوه هایی استفاده کنیم.

- اهمیت برش (قسمت های اضافی).

- چگونه مخاطبان خود را در فرآیند ویرایش مشارکت دهید.

 

در حالی که خیلی ها با همه چیزهایی که دیوید آموزش می دهد موافق نیستند، اما او نکات ارزشمندی را در مورد چگونگی کاهش حجم کار ارائه می دهد تا مطمئن شویم که فقط بهترین ها در آن باقی می مانند.

 

درس 16: صحنه ها به عنوان حوادث

 

«اگر آن را بیرون بیاورید، تماشاگران آن را از دست خواهند داد؟»

 

دیوید پس از بریدن داستان و نمایش، دوباره مخاطب را به عنوان بخش کلیدی مورد توجه ما، در هنگام ویرایش و برش صحنه ها در نظر می گیرد. او توضیح می دهد که هر صحنه (یا حادثه) باید به سه سوال پاسخ دهد. اگر اینطور نیست، باید بریده شود.

 

این یک روش بیهوده برای رسیدن به صحنه برش نیست، که دیوید اعتراف می کند یکی از کارهای مورد علاقه او آن است. او "یک روز در سپتامبر" را به عنوان نمونه ای از برش صحنه و داستان موفق معرفی می کند.

 

به طور کلی، دیوید در مورد کارهایی مخاطبان تمایل به دیدن آن دارند و ندارند، کاملاً آگاه است. او همچنین ما را تشویق می‌کند که با غریزه درونی‌مان پیش برویم، و هر چیزی را که درست نیست حذف کنیم.

 

درس 17 و 18: فرآیند نوشتن

 

"جای خوبی برای شروع وجود ندارد، پس فقط شروع کنید."

 

در این بخش، دیوید به جزئیات فیزیکی نوشتن می پردازد. او به ما می‌گوید که از چه موادی استفاده می‌کند، چه چیزهایی را مفید نمی‌داند، و چگونه می‌توان نوشتار را در دوره و عصر الآن جا داد. او در کنار به اشتراک گذاشتن تجربیات خود، فرآیندها و نظریه های نویسندگان دیگر را نیز بیان می کند.

 

او همچنین دیدگاه مهمی را در مورد اینکه چگونه بر موانع نویسندگان غلبه کرده و ایده‌های بد را «بیرون کشیده است» به اشتراک می‌گذارد.

 

نکات کلیدی او در مورد چگونگی ارائه یک نمایشنامه کلی است. قانون 15 خط؛ و گام 3 دقیقه ای. برای من، اینها ملموس و واضح ترین نکات در مورد نحوه گنجاندن نویسندگی در زندگی روزمره و نحوه اعمال نظم بود.

 

درس 19: مخاطب

 

"اگر به آنها اجازه بدهی، تو را در لُب داستان (قسمت اصلی داستان) شکست خواهند داد."

در اینجا، دیوید به ما نشان می دهد که چگونه با در نظر گرفتن مخاطبانمان بنویسیم و چگونه نمایشنامه نویسی برای آنها در «دسته سوم» خارج از حقیقت/کذب قرار می گیرد (نظریه ای که او در فصل بعدی آن را توضیح می دهد).

 

دیوید بین مخاطبان فردی و جمعی و نحوه کار آنها به طور هماهنگ، برای معنا بخشیدن به اثر تفاوت قائل می شود. او به ما می گوید که چه چیزهایی را باید به مخاطب بدهیم و چه چیزی را نباید بدهیم و این موضوع چگونه با خواسته واقعی او در هنگام خواندن یک اثر ارتباط دارد.

 

با اینکه که بسیاری از این آموزش ها کاملاً فلسفی هستند، اما نکاتی خلاصه شده نیز وجود دارد که داستان پیچیده را ساده تر بیان می کند. این شامل نحوه ایجاد احترام متقابل با مخاطبان و تشویق آنها به این است که از ناباوری دست بردارند.

 

درس 20 و 21: دروغ و حقیقت

 

"تمام درام درباره چیزی است که پنهان است."

 

در اینجا، دیوید نظریه های خود را در مورد حقایق و دروغ ها توضیح می دهد تا به ما بیاموزد که چگونه به بهترین شکل به مخاطبان خود خدمت کنیم. همانطور که او می بیند، یافتن و گفتن "حقیقت" از اهمیت اساسی برخوردار است و این چیزی است که مخاطب برای شنیدن آن می آید.

 

از بین تمام بخش‌های این مسترکلاس، پیروی کردن از آن سخت‌ترین بخش برای من بود. همانطور که گفته شد، او بحث های جالبی در مورد مفهوم "نا حقیقت (دروغ)" و چگونگی وجود آن در زندگی روزمره ما ارائه می دهد.

 

دیوید در مورد نکات زیر بحث می کند:

 

- اهمیت حقیقت گویی در نمایشنامه.

- چگونه درام به ما کمک می کند تا حقیقت را پیدا کنیم.

- تفاوت بین دروغ و نا حقیقت ها.

- آنچه مخاطب می خواهد از کار شما بگیرد.

 

درس 22 و 23: بازیگران و تکنیک های بازیگری

 

"اگر بازیگری سرگرم کننده نیست، چرا آن را انجام می دهید؟"

 

در اواخر دوره، دیوید کمی به تکنیک های بازیگری توجه می کند. به عنوان یک فصل عمدتا تئوری، دیوید، مطالب بیشتری را به ما ارائه می دهد و تجربه و گذشته خود را در بازیگری بیان می کند.

 

او یک سوال مهم را مطرح می کند: "چه چیزی اثر گذار است؟" و این بخش را با در نظر گرفتن پاسخ دادن به این سوال می گذراند. تمرکز او روی کارهایی است که یک بازیگر می‌تواند و باید انجام دهد، و اینکه چگونه باید این را در هنگام انتخاب بازیگر در نظر داشته باشیم.

 

در نهایت، دیوید به رابطه نمایشنامه نویس با بازیگر می پردازد و به این موضوع می پردازد که چگونه این برای ایجاد اعتماد که منجر به بوجود آمدن نمایش های عالی می شود، حیاتی است. او نمونه هایی از بازیگرانی را که بسیار در این امر موفق بوده اند و همچنین نحوه کار آنها برای به تصویر کشیدن کاراکتر ذکر می کند.

 

درس 24 تا 26: زندگی یک نمایشنامه نویس

 

"شما باید هر روز یک کار برای هنر خود و یک کار برای تجارت خود انجام دهید."

 

دیوید به ما توصیه هایی درباره چگونگی دستیابی به اهداف نویسندگی خود می دهد. این شامل نیاز ما به پذیرش نوشتن بد و کنار آمدن با عدم اطمینان از متنی که می نویسیم است. او همچنین به ما پیشنهاد می کند که چگونه:

 

- به کار ما متعهد باشید دهید.

- در بهترین حالت برای نوشتن عادت کنید.

- فعالانه یاد بگیرید و کار کنید.

- هر روز به اهداف خود برسید.

 

سخنان پایانی او بسیار انگیزشی است و توصیه های زندگی مفیدی برای هر مخاطبی است. او از قیاس مدرسه در مقابل گاراژ استفاده می کند تا نشان دهد چگونه می توانیم یک محیط کاری مثبت ایجاد کنیم. همانطور که بعداً نشان خواهم داد، این یک نکته مثبت از دوره برای خیلی ها بود و قطعاً مسترکلاس را با یک یادداشت الهام بخش به پایان رساند.

 

تجربه من از مسترکلاس دیوید ممت

به طور کلی، من از مستر کلاس دیوید ممت لذت بردم. با این حال، من فکر نمی کنم این دوره برای همه مناسب باشد. امیدوارم بتوانم  مزایا و معایب را کاملا پوشش دهم تا به شما کمک کنم تصمیم بگیرید که آیا این مسترکلاس برای شما مناسب است یا خیر.

 

قبل از انتخاب برای شرکت در دوره، ارزش آن را دارد که تمام جنبه های این مقاله را در نظر بگیرید.

 

آنچه در کلاس استاد دیوید مامت دوست داشتم

 

توسط یک نمایشنامه نویس ماهر آموزش ببینید

 

دیوید ممت به‌عنوان نویسنده و کارگردان برنده چند جایزه، نامی بر زبان بسیاری از افراد در داخل و خارج از بوده است. آرون سورکین در دوره آموزشی خود حتی از او به عنوان یکی از نویسندگان مورد علاقه خود نام می برد و "بوفالو آمریکایی" مطالعه ای عالی در نمایشنامه نویسی موفق بود.

 

در این مستر کلاس، شما فرصتی بی نظیر برای مطالعه زیر نظر خود دیوید را خواهید داشت. رویکرد او شخصیتی است و به احتمال زیاد بیشتر ما به یادگیری رو در رو از او خواهیم رسید. همچنین قابل ذکر است که دیوید به عنوان یک سخنران مهمان، تجربه ای در تدریس به مخاطبان را هم دارد.

 

با وجود آموزش عالی، مسترکلاس همچنین دارای اهمیت بسیاری از نظر تولید است. هر ویدیو با دقت گرفته شده و ویرایش می شود تا بهترین تجربه مشاهده را به شما ارائه دهد. با 26 درس، شما میزان محتوا و آموزش قابل قبولی را در مقابل پولی که پرداخت کرده اید، دریافت می کنید.

 

آموزش عمیق و سبک ارائه جذاب

 

همانطور که اشاره کردم، دیوید سبک تدریس دوستانه و ساده ای دارد. حتی زمانی که درباره نظریه پیچیده بحث می‌کند، او طوری با ما صحبت می‌کند که انگار در اتاق با او هستیم و از مثال‌هایی برای تقویت یادگیری ما استفاده می‌کند.

 

دیوید در کنار پوشش بسیاری از مبانی از صحنه نویسی تا حقیقت گویی، حس شوخ طبعی جالبی دارد. این ممکن است به مذاق همه خوش نیاید، اما دلیلی بر سبک ساده و شیوه تازه او در جدی نگرفتن خود است.

 

دروسی که دیوید را درگیر ترسیم نمودارها می‌کرد، بسیار جذاب بود، زیرا به ما تصاویری می‌داد تا با آموزش همراه شویم. این کار بی وقفه انجام شد و روشی مفید برای ارائه سایر سبک های یادگیری بود.

 

دیوید ترکیب خوبی از تئوری پیچیده و ارجاعات ساده‌تر را ارائه می‌کند، و بین شعرهای ارسطو و «فیلسوف مورد علاقه‌اش در تمام دوران‌ها» - دافی داک – تعادل را برقرار می کند. روش متنوع و طنز آمیز تدریس باعث شد که بیشر درگیر آموزش بمانیم حتی زمانی که دیوید موضوعات بسیار طولانی را توضیح می داد.

 

من همچنین دریافتم که این سبک تدریس باعث می شود بیشتر با دیوید در ارتباط بود. او علیرغم اینکه نویسنده ای ماهر بود، می توانست با بینندگانش بخندد و حتی به خاطر یک شوخی خود را تحقیر کند.

 

مطالعه و مشاهده بیشتر

خواندن و مشاهده گسترده ای وجود دارد که می توانیم فراتر از دوره کشف کنیم. مثال‌هایی که دیوید می‌آورد برای درک ما از درس‌ها مرتبط و مفید هستند، و شنیدن اینکه معلمی از آثاری خارج از آثار خودش استناد می‌کند، بسیار جذاب بود.

 

کتاب کار نیز شامل چند متن نمایش توصیه شده در کنار پیشنهادات خود دیوید است. این به ما محتوای کافی برای یادگیری بیشتر می دهد. برای هرکسی که می‌خواهد نقش فعال‌تری در فرآیند یادگیری داشته باشد، این یک مطالعه ملموس برای شروع است.

 

دوره ی به خوبی سازماندهی شده و قابل مشاهده

مانند بسیاری از مسترکلاس ها، دوره دیوید دارای یک برنامه درسی منطقی و آسان برای دنبال کردن است. بیشتر درس ها حدود 10 دقیقه طول می کشد که برای حفظ توجه ما عالی است.

مستر کلاس به وضوح مخاطبان خود را هنگام برنامه ریزی و ضبط هر فصل در نظر می گیرد. به ندرت یک درس بیشتر از 20 دقیقه (متوسط ​​طول تمرکز یک فرد در یک جلسه) وجود دارد و به راحتی می توان وارد درس ها شد و از آن بیرون آمد.

 

مرکز انجمن فعال

مرکز انجمن راه بسیار خوبی برای بحث در مورد درس های دیوید با دیگران است. این شبیه به یک تجربه سمینار است و برای کسانی که از طریق بحث و گفتگو بهتر یاد می گیرند مفید است. مسترکلاس کاربران خود را تشویق می کند تا درگیر شوند و هر گونه سوالی که ممکن است داشته باشند بپرسند.

 

این انجمن از تکالیف کتاب کار پشتیبانی می کند و به کاربران اجازه می دهد در مورد کار خود بازخورد دریافت کنند. مسترکلاس یک تیم اختصاصی دارد که انجمن را نظارت می کند، بنابراین می توانید مطمئن شوید که همه اطلاعات واضح و به روز هستند.

 

کتاب کار قوی

کتاب کار همیشه بخش مورد علاقه من از تجربه کلاس مستر نیست.

 

اما کتاب کار دیوید در تجزیه هر فصل و ارائه ایده‌هایی برای خواندن و تکالیف بیشتر عالی است. یکی از مزیت های داشتن نسخه آنلاین این است که می توانید لینک های بارگذاری شده رادر وب سایت های مربوطه (و همچنین انجمن) دنبال کنید.

همچنین قسمت هایی که در PDF برای یادداشت خالی گذاشته شده اند برای افرادی که دوست دارند یادداشت هایشان در همان قسمت باشد، بسیار کمک کننده است. مشخصاً مستر کلاس برای کامل کردن این PDF و مطابقت آن با محتوای عصر حاضر ما زمان زیادی صرف کرده است.

 

دسترسی

مسترکلاس دیوید در حال حاضر به زبان انگلیسی با زیرنویس برای کسانی که ناشنوا هستند در دسترس است. دنبال کردن این زیرنویس‌ها آسان است و با زیرنویس‌هایی که برخی وب‌سایت‌های دیگر استفاده می‌کنند، تفاوت زیادی دارد.

کتاب کار کلاس نیز یک فاکتور عالی است و راه دیگری را برای مطالعه دروس ارائه می دهد. بیشتر تمرینات و مشاهده/خواندن بیشتر به راحتی قابل دسترسی است و نیازی به امکانات بیشتری ندارد.

 

چه چیزی می تواند بهبود یابد

بیشتر صریح و واضح بودن نمایش

به همان اندازه که دوره دیوید جذاب است، این دوره بیشتر برای کسانی که به نمایشنامه نویسی علاقه دارند طراحی شده است. قواعد درام را می توان در حالت های دیگر مانند فیلم و تلویزیون نیز در نظر گرفت، اما دیوید تقریباً منحصراً در مورد نمایشنامه صحبت می کند (و این در مورد بیشتر مطالعات موردی او صدق می کند).

اگر بیشتر به نوشتن برای فیلم یا تلویزیون علاقه دارید، این نکته ارزش در نظر گرفتن را دارد.

 

بر پایه تجربیات شخصی با نمونه های بصری کمتر

 

کلاس استاد دیوید تجربیات شخصی زیادی دارد. اینها روش خوبی برای چهارچوب بندی هر درس و جلب توجه ما هستند، اما من دوست داشتم که آنها با چند نمونه تصویری بیشتر همراه شوند.

 

هیچ کلیپی از هیچ یک از کارهای دیوید (یا هر کس دیگری در این مورد) وجود ندارد، و نزدیک‌ترین چیزی که به یک نمونه بصری می‌رسیم، نموداری است که دیوید هنگام بحث درباره ساختار نمایش ترسیم می‌کند. برای یادگیرندگان بصری، این یکی از مشکلات دوره است.

 

سایر مسترکلاس ها مانند دیوید لینچ در این بخش عالی هستند. درس ها با زمینه، غربالگری و تجزیه و تحلیل بیشتر شکل گرفته اند. من فکر می‌کنم نظریه قوی دیوید ممت را می‌توان با چند مثال عملی‌تر از نحوه عملکرد فیزیکی آن روی صحنه بهبود بخشید.

 

بیشتر تئوری تا عمل

 

مانند نکته قبلی که گفتم، آموزش دیوید عمدتاً نظری و حتی فلسفی است. برخی از درس‌های او حتی به امر وجودی هم وارد می‌شوند، و اگر انتظار درس‌های ملموس‌تری در نحوه نوشتن داشته باشید، می‌توانند کمی دور از دسترس به نظر برسند.

برخلاف سایر مسترکلاس هایی که من شرکت کرده‌ام، کتاب کار شامل هیچ نقل قولی نبود. داشتن یک مثال فیزیکی از نحوه نمایش خوب نوشتار در صفحه، کمک کننده خواهد بود. اگر این را با کلاس استاد ران هاوارد مقایسه کنید (که حداقل دو فیلمنامه را به طور کامل شامل می شود) واضح است که چگونه کلاس دیوید در این زمینه کوتاه می کند.

این در مورد اکثر مسترکلاس ها که موضوعات خلاقانه را پوشش می دهند صادق است. آموزش قطعی هر چیزی بسیار دشوار است، و احتمالاً حتی انجام این کار بسیار بد از آب در می آید. همانطور که گفته شد، دیوید به عنوان یک شخصیت متفکر شناخته شده است. او علاوه بر داشتن شیوه ای ذهنی در نوشتن، از بیان دیدگاه های مذهبی یا سیاسی خود نیز ابایی ندارد.

می‌توانستم ببینم که چگونه ممکن است برخی از بینندگان را به روشی  اشتباه هدایت کند. بیشتر توصیه های او در مورد نویسندگی نیز به پیشینه یهودی خود و دیدگاه های شخصی او در مورد زندگی مربوط می شود. ارتباط با اینها از دیدگاه فردی ممکن است سخت باشد و موضوعی است که همیشه در درس به خوبی بازخورد نخواهد داشت.

این دوره برای چه کسانی است؟

در مقیاس 1-10 (1 مبتدی و 10 نویسنده باتجربه)، من می گویم این دوره برای افراد بین 5 تا 7 مناسب است. این به این دلیل است که علیرغم عنوان آن، کلاس دیوید بیشتر با هدف بهبود است. نوشتن، به جای اینکه به شما یاد بدهم چگونه بنویسید.

 

آگاهی از برخی نظریه های ادبی و اصطلاحات فنی مفید است، زیرا دیوید فرض را بر این می گذارد که بینندگانش بسیاری از اطلاعات اساسی را دارند. مطمئناً چیزهای زیادی برای هضم در این دوره وجود دارد، و دیوید می تواند خیلی از نظریه ها را به سرعت پوشش دهد.

 

اگر در این دسته قرار می گیرید، می توانید انتظار داشته باشید که این کار ها را باید چگونه انجام دهید:

 

- درک و طراحی یک نمایش جذاب.

- به دست آوردن دیدگاه در مورد نظریه ادبی و نمایشی.

- استفاده از ساختار 3 عملی در کار خود.

- ایجاد و انتقال صحنه های قوی.

- بهبود بخشیدن به درک خود از نمایشنامه.

- نوشتن برای بازیگران و مخاطبان خود.

 

هزینه ی این دوره چقدر است؟

 

در حال حاضر، مسترکلاس دو گزینه خرید دارد:

 

خرید تک دوره ای

 

این یک پرداخت 90 دلاری است که به شما امکان دسترسی نامحدود به یک مسترکلاس و منابع آن را می دهد. پس از پرداخت، دوره برای همیشه متعلق به شماست، به این معنی که می توانید هر چند بار که دوست دارید دوباره از آن بازدید کنید.

 

ساعتی، این قیمت حدود 18 دلار است که با توجه به آموزش حرفه ای و محتوای عمیق، قیمت مناسبی است.

 

مجوز دسترسی دائمی

مجوز دسترسی دائمی یک اشتراک سالانه با هزینه 180 دلار است. با در نظر گرفتن هزینه یک دوره، این قیمت مناسبی است که به شما امکان می دهد به تمام کلاس های مستر برای یک سال کامل دسترسی داشته باشید.

اگر در مورد نویسندگی یا کارگردانی جدی هستید، می توانید به راحتی دوره های مختلفی را از متخصصان مختلف بگذرانید و اطلاعات ارزشمند زیادی کسب کنید. با در نظر گرفتن این موضوع، من فکر می کنم که ارزش پرداخت این پول را دارد.

 

مسترکلاس همچنین دارای یک گزینه هدیه و همچنین گزینه بازپرداخت 30 روزه است.

جایگزین هایی برای مسترکلاس دیوید مامت

اگر هنوز مطمئن نیستید که آیا این دوره برای شما مناسب است یا خیر، در اینجا چند دوره آموزشی بیشتر وجود دارد که ممکن است علاقه شما را جلب کند:

 

- شوندا رایمز – نوشتن برای تلویزیون

- آرون سورکین – فیلمنامه نویسی

- دن براون – نوشتن تریلر

- مالکوم گلدول - نویسندگی

- جودی بلوم - نوشتن

- جیمز پترسون - نویسندگی

- مارگارت اتوود – نویسندگی خلاق

- بیلی کالینز - خواندن و نوشتن شعر

- دیوید بالداچی – رازآلود و نویسندگی هیجان انگیز

- نیل گیمن – هنر داستان سرایی

- N. K. Jemisin – فانتزی و علمی تخیلی

- دیوید سداریس - داستان سرایی و طنز

- جویس کارول اوتس - هنر داستان کوتاه

- والتر موزلی –روایت و داستان سرایی

- سلمان رشدی – داستان سرایی و نویسندگی

- امی تان - داستان نویسی

 

علاوه بر این، دسته‌های بیشتری در تلویزیون و فیلم در نوار ابزار «دسته‌ها» مسترکلاس وجود دارد.

خارج از مسترکلاس، پیدا کردن دوره‌ای که محدوده‌ای مشابه دوره دیوید داشته باشد، دشوار است. Udemy یک دوره نویسندگی عمومی تر ارائه می دهد و Faber Academy چندین دوره کوتاه برای نویسندگی مبتدیان دارد.

با در نظر گرفتن این موضوع، من فکر نمی کنم بسیاری از کلاس های آنلاین به اندازه این کلاس خاص باشند. من فکر نمی کنم آنها از نظر کیفیت و ارزش تولید بتوانند با مسترکلاس رقابت کنند. مستر کلاس این مزیت را دارد که تمام اطلاعات دوره را یک جا داشته باشد. همراه شدن با درس ها آسان است و می توانید هر زمانی که بخواهید متوقف و شروع کنید.

 

مسترکلاس دیوید ممت: آنچه دیگران گفته اند

در خود مسترکلاس، اکثر کاربران کلاس دیوید را به عنوان محتوای غنی و بسیار آموزنده تحسین کرده اند. بیشتر آنها قصد داشتند دوره را دوباره تماشا کنند تا دیدگاه بهتر و بیشتری در مورد نکاتی که ممکن است از دست داده باشند به دست آورند.

 

"او مسلما فوق العاده است و این کلاس را با دیدگاه و طنز عالی برگزار کرد. من دوباره آن را می گیرم زیرا چیزهای زیادی برای هضم وجود دارد. متشکرم دیوید."

"کلاس عالی، باز هم ثبت نام خواهم کرد، درس های بسیار الهام بخشی دارد."

- نظرات انجمن

اکثر کاربران دیوید را دوست‌داشتنی و آموزنده می‌دانستند، و انجمن یکی از فعال‌ترین مواردی است که من در وب‌سایت دیده‌ام. همانطور که گفته شد، من اغلب از Reddit برای تحقیق شرکت در یک دوره استفاده می کنم. در آنجا، نظرات متفاوت تری پیدا کردم.

"یکی از دوستانم در آن ثبت نام کرد و گفت که دور از یک "مسترکلاس" است. بیشتر فقط کلیات است. فایده اش از کتابش کمتر است."

"این فقط نظر من است، اما مسترکلاس ممت غیرقابل باور بود. بسیار مفید و پر محتوا است. پایانش... پایانش. من قطعاً می گویم یکی از بهترین ها، همانند نیل گیمن است.

- نظرات از Reddit

به نظر می‌رسد دو استدلال رایج وجود دارد: 1) اینکه کلاس دیوید آموزنده و ارزشمند است و 2) اینکه هیچ چیز تحت پوشش در این دوره وجود ندارد که قبلاً به صورت آنلاین یا در کتاب‌های دیگر در دسترس نباشد. این نکته ای است که در ادامه به آن می پردازم.

 

آیا محتوای دوره منحصر به فرد است؟

 

همانطور که تعدادی از کاربران Reddit اشاره کرده اند، توصیه های دیوید بر اساس بسیاری از متون قدیمی و تئوری های ثابت است. او کتاب های خودش را هم دارد که چند نکته کلیدی را از آنها به طور خلاصه بیان می کند.

 

با توجه به اینکه ممت یک مقاله نویس پرکار با کارگردانی، "سه کاربرد چاقو"، و "بامبی در برابر گودزیلا" است، من احساس می کنم که بهتر است این کتاب ها را چک کنید، مگر اینکه یادگیرنده ای باشید که محتوای ویدیویی را ترجیح می دهد.

- نظر از Reddit

مطمئناً درست است که برخی از درس‌های دیوید تعدادی از نظریه‌های پیچیده و غیراصولی را ارائه می‌کنند. او همچنین برخی از اطلاعاتی را که به طور گسترده در کتاب هایش توضیح داده شده است، خلاصه می کند. همانطور که گفته شد، بسیاری از افراد با تماشا و گوش دادن به جای خواندن بهتر یاد می گیرند.

به همین دلیل، من هنوز هم فکر می کنم مسترکلاس دیوید ممت ارزشمند است و باید در جای خود باقی بماند. او برخی از مطالب به ظاهر غیرقابل دسترس را می گیرد و به گونه ای به ما ارائه می دهد که به راحتی قابل فهم و درک است. در حالی که مقالات او احتمالاً بیشتر برای خواندن مفید هستند، من معتقدم که این دوره برای برانگیختن علاقه به موضوع و تشویق ما به تفکر عمیق تر در مورد درام مفید است.

 

آنچه شما نیاز دارید

کلاس استاد دیوید به تجهیزات کمی نیاز دارد یا به هیچ تجهیزاتی نیاز ندارد، به جز قلم/کاغذ و (اگر مانند دیوید هستید) ماشین تایپ. اگر می‌خواهید کتاب کار را حاشیه ‌نویسی کنید، داشتن چاپگر نیز مفید است. با این حال، بیشتر کلاس مستقل است و منابع به راحتی در وب قابل دسترسی هستند.

خارج از بحث دوره، به نظر من بررسی برخی از کارهای دیوید مفید است. برداشت های سینمایی او از نمایشنامه ‌هایش قابل دسترس‌تر هستند (مگر اینکه بتوانید نسخه‌های ضبط شده‌ای را پیدا کنید). کتاب مقالات او در آمازون نیز موجود است.

آیا کلاس مستر دیوید مامت ارزشش را دارد؟

در مجموع، بله. این دوره فراتر از انتظارات من بود و خیلی بیشتر از چیزی که پیش بینی می کردم مطالب آموزنده داشت. به عنوان فردی که از تئوری لذت می برد، این کلاس مطابق با ترجیحات من بود. با این حال، اگر به دنبال یک دوره کاربردی تر هستید، یکی از کاربران مسترکلاس شوندا ریمز را به عنوان یک جایگزین خوب توصیه می کنم.

 

مزایا:

- از یک نمایشنامه نویس ماهر می آموزید.

- آموزش عمیق و سبک یادگیری جذاب.

- طرح درس منظم و آسان برای یادگیری و درک.

 

معایب:

- بیشتر برای نمایش های خاص است.

- تئوری سنگین.

- کمبود نمونه های بصری.

 

در این مستر کلاس، چگونگی این موارد را یاد خواهید گرفت:

- درک و استفاده از قواعد نمایشنامه.

- خواندن و نوشتن دیالوگ های عالی.

- تمایز قائل شدن بین نمایشنامه نویسی و نوشته های دیگر.

- غلبه کردن بر موانع نویسندگان برای رسیدن به اهداف خود.

- نوشتن برای بازیگران و مخاطبان خود.

- صحنه سازی های منطقی و جذاب کردن کار

 

یک نگرانی رایج در بین کاربران برچسب قیمت بود. 90 دلار می تواند برای برخی گران و حتی کاملاً خارج از بودجه به نظر برسد. اگر به طور جدی روی نمایشنامه نویسی سرمایه گذاری کرده اید، من می گویم 90 دلار ارزشش را دارد.

اما اگر هنوز مردد هستید، توصیه می‌کنم سایر تریلرهای مسترکلاس را تماشا کنید. حتی می‌توانید مجوز دسترسی دائم را سرمایه‌گذاری ارزشمندتری در نظر بگیرید. این به شما امکان می دهد تا دوره های نامحدودی را مطابق با علایق خود بگذرانید.

در مجموع، دوره دیوید از نظر تئوری و محتوا قوی بود. من چیزهای زیادی در مورد نویسندگی دراماتیک یاد گرفتم و فصل ها دیدگاه دقیقی در مورد چگونگی خلق هر جنبه از درام توسط دیوید به من آموزش دادند.

بنابراین، اگر نمایشنامه نویسی مسیری است که به دنبال آن هستید، کلاس استاد دیوید منبع ارزشمندی است که شما را به تفکر و نوشتن سوق می دهد.

 

سوالات متداول

هزینه مسترکلاس دیوید ممت چقدر است؟

هزینه مجوز دسترسی کامل مسترکلاس 180 دلار در سال (15 دلار در ماه) است. این به شما امکان می دهد به مسترکلاس دیوید ممت در کنار بیش از 80 دوره دیگر دسترسی داشته باشید.

 

مدت زمان مستر کلاس دیوید مامت چقدر است؟

26 درس. و در مجموع فقط کمتر از 5 ساعت زمان مشاهده وجود دارد.

 

آیا می توانم مسترکلاس دیوید ممت را رایگان دریافت کنم؟

هیچ راهی برای دسترسی رایگان به مستر کلاس وجود ندارد. نزدیکترین جایگزین این است که کسی آن را برای شما بخرد.

 

اگر کلاس مستر را دوست نداشته باشم می توانم بازپرداخت کنم؟

بله، مسترکلاس یک گزینه بازپرداخت 30 روزه دارد.

پاسخ پرسش های پرتکرار

    با دیگر دانشجویان گفتگو کنید

    به انجمن بپیوندید تا در درس ها عمیق تر شوید، با دانشجویان دیگر در ارتباط باشید و از کار خود بازخورد بگیرید.

    به انجمن بپیوندید
    اشتراک
    اطلاع از
    بازخوردهای درون متنی
    نمایش تمامی دیدگاه ها

    آموزش نمایشنامه نویسی توسط دیوید ممت را امروز شروع کنید

    119 تومان
    دسترسی همیشگی به نسخه آنلاین
    دسترسی آفلاین برای یکسال
    دسترسی به کتاب کار
    خرید اشتراک تمامی کلاس ها
    شروع از 199 تومان
    با خرید اشتراک به تمامی کلاس ها دسترسی خواهید داشت
    فقط یک قدم فاصله دارید
    این کلاس را هدیه دهید
    119 تومان
    برای آن هایی که دوستشان دارید
    تغییر را رقم بزنید
    پشتیبانی
    cross