پیشنمایش کلاس

مسترکلاس فیلمنامه نویسی با آرون سورکین

آرون سورکین مهارت سناریونویسی فیلم و تلویزیون را در ۳۵ ویدئو آموزشی منحصر بفرد، به شما آموزش می دهد.

برنامه درسی
درباره استاد
دیدگاه کاربران
خرید کلاس
۸ ساعت ۱ دقیقه
۳۵ قسمت
۵۲ صفحه کتاب کار
زیرنویس فارسی و انگلیسی
کیفیت 1080 واقعی

کتاب کار کلاس

یک کتاب کار قابل دانلود همراه با کلاس ارائه می‌شود که شامل جمع‌بندی دروس و نکات تکمیلی می‌شود.

این کتاب کار ۵۲ صفحه است.

جهت دریافت کتاب کار یکی از اشتراک های سه ماهه، شش ماهه، یکساله و یا کلاس را به صورت جداگانه تهیه نمایید.
۴:۳۰
آشنایی با آرون
آشنایی با آرون

با آرون آشنا شوید. او یک فیلمنامه نویس برنده اسکار است که برخی از پرفروش ترین سریال های تلوزیونی، فیلم های سینمایی و نمایشنامه ها را نوشته است. اکنون او استاد خصوصی فیلمنامه نویسی شماست.

۱۰:۱۴
قصد و مانع
قصد و مانع

هر داستان فوق العاده ای بر اساس قصد و مانع شکل گرفته است. در این جلسه خلق این محور اصلی فیلمنامه را بیاموزید.

۱۵:۲۵
ایده های داستانی
ایده های داستانی

چطور می توان فهمید ایده ای ارزش تبدیل شدن به فیلمنامه را دارد؟ آرون مراحل سنجش یک فیلمنامه را قدم به قدم به شما می آموزد. همچنین برایتان مشخص می کند کدام ایده ها برای سریال و کدام برای فیلم مناسب هستند.

۱۱:۴۷
خلق کارکترها: بخش ۱
خلق کارکترها: بخش ۱

آرون در مورد تصمیماتی که منجر به خلق بعضی از به یادماندنی ترین کاراکترهایش شده صحبت می کند. او خالق کاراکترهای برجسته همچون مارک زاکربرگ در فیلم The Social Network و توبی و لئو در سریال The West Wing است.

۱۵:۲۲
خلق کارکترها: بخش ۲
خلق کارکترها: بخش ۲

نیازی نیست کاراکترهای داستانتان همانند یا حتی شبیه به شما باشند. آرون به شما می آموزد که چطور با کاراکترهای خود همدل باشید، حتی اگر با آن ها مخالف هستید.

۹:۴۵
تحقیق
تحقیق

تحقیق مناسب عنصر اصلی یک فیلمنامه خوب است. تحقیق بد فقط وقت شما را هدر می دهد. چطور می توان متوجه تفاوت بین این دو شد؟ آرون با مثال هایی از فیلمنامه های معروف خود شما را در گردآوری اطلاعات مورد نیاز راهنمایی می کند.

۹:۲۳
بکارگیری تحقیق
بکارگیری تحقیق

فرض کنید چندین صفحه تحقیق در مورد موضوع مد نظر دارید، حالا چه باید کرد؟ از او بیاموزید که چطور تحقیقات را در دل داستان خود بکار ببرید.

۱۰:۵۴
مخاطب
مخاطب

آرون می داند که مخاطب صرفا تماشاگر کار او نیست، بلکه خود در آن شرکت دارد. چگونگی نوشتن داستان هایی که مخاطب را مجذوب و سرگرم کند از او بیاموزید.

۸:۰۸
قواعد داستان
قواعد داستان

قواعد یک نمایشنامه یا فیلمنامه خوب چیز جدیدی نیستند. در این جلسه، آرون در مورد قواعدی که ۲۰۰۰ سال پیش در کتاب اصول آریستوتل آمده، و چگونگی بکارگیری آن برای تحلیل ایده های داستانی صحبت می کند.

۱۱:۳۳
مسیر داستان فیلم
مسیر داستان فیلم

شماره صفحات شاید چندان جذاب نباشند، اما ابزاری مناسب برای پیگیری مسیر داستان شما و سرعت پیش برد آن هستند.

۱۵:۳۵
عادت های نوشتن
عادت های نوشتن

حتی فیلمنامه نویسی مثل آرون هم گاهی دچار موانع و مشکلات معمول نویسندگان می شود. روش برطرف کردن این مانع و چگونگی استفاده از ابزارهای نویسندگی برای بکارگیری ایده ها را از او بیاموزید.

۱۴:۲۲
ورکشاپ گروهی: بی نام اثر JJ Braider
ورکشاپ گروهی: بی نام اثر JJ Braider

در این جلسه طی بررسی فیلمنامه JJ، آرون توضیحاتی در مورد تناسب سرعت پیشرفت اتفاقات داستان روی صفحات فیلمنامه و روی پرده توضیح می دهد.

۲۹:۱۴
ورکشاپ گروهی: بی نام اثر JJ Braider
ورکشاپ گروهی: بی نام اثر JJ Braider

کاراکترهای خاص این فیلمنامه توجه آرون را به خود جلب می کنند. او در مورد بازخوردهای منفی نسبت به چنین کاراکترهایی از سوی مدیران کوته فکر استودیوها توضیح می دهد.

۲۰:۵۹
ورکشاپ گروهی: بی نام اثر JJ Braider
ورکشاپ گروهی: بی نام اثر JJ Braider

طی بررسی این فیلمنامه، آرون ترفندهایی برای توجیه اتفاقات دور از ذهن در فیلمنامه را توضیح می دهد.

۱۶:۵۳
ورکشاپ گروهی: The Merc اثر Evelyn Yves
ورکشاپ گروهی: The Merc اثر Evelyn Yves

طی بررسی این فیلمنامه بحثی در مورد صحنه های آغازین سریال و اهمیت به تصویر کشیدن چیزی که مخاطب تا کنون ندیده باشد گفتگو می شود.

۱۸:۲۲
ورکشاپ گروهی: From Here to Alli اثر Corey Wright
ورکشاپ گروهی: From Here to Alli اثر Corey Wright

پس از بررسی این فیلمنامه و گذشته ی کوری (نویسنده فیلمنامه)، آرون در مورد اهمیت داشتن اعتماد به نفس بعنوان یک نویسنده صحبت می کند، و سرگذشت شخصی خود و شروع بعنوان یک بازیگر را به اشتراک می گذارد.

۹:۲۰
نوشتن صحنه ها : بخش ۱
نوشتن صحنه ها : بخش ۱

یک داستان فوق العاده چیزی بیش از مجموعه ای از صحنه هاست. چگونگی پیش بردن داستان خود از یک صحنه به صحنه دیگر را بیاموزید.

۱۱:۴۱
نوشتن صحنه ها : بخش ۲
نوشتن صحنه ها : بخش ۲

داستان شما تنها یک صحنه آغازین دارد. با به تصویر کشیدن موضوع اصلی، جذب مخاطب، و تعیین مقاصد و موانع برای کاراکترهای خود آن صحنه را به یادماندنی کنید.

۸:۴۲
تحلیل صحنه استیو جابز
تحلیل صحنه استیو جابز

آرون طی بررسی صحنه ای از فیلم استیو جابز توضیح می دهد که ریسک بالا، قصد و مانع تاثیرگذار، و تکنیک های مناسب چگونه می تواند صحنه ای فوق العاده را رقم بزند.

۱۶:۴۶
تحلیل صحنه The West Wing
تحلیل صحنه The West Wing

آرون یکی از معروف ترین صحنه های سریال The West Wing، که در آن رویارویی رئیس جمهور وقت President Bartlet و کاندید رقیب فرماندار Robert Ritchie به تصویر کشیده می شود، را تحلیل می کند.

۱۲:۴۸
نوشتن دیالوگ های گیرا
نوشتن دیالوگ های گیرا

آرون سورکین بی شک استاد نوشتن دیالوگ است و برای نوشتن دیالوگ های استادانه چه راهی بهتر از آموزش دیدن از خود استاد! از او بیاموزید که چطور با واژگان موسیقی خلق کنید و دیالوگ هایتان را با صدای بلند برای خود بخوانید.

۱۲:۰۹
تحلیل دیالوگ های The West Wing
تحلیل دیالوگ های The West Wing

آرون اصول موسیقایی دیالوگ ها در صحنه معروف بین بارتلت و ریچی را با جزئیات تحلیل می کند.

۷:۵۱
بازنویسی ها: پیشنویس اولیه
بازنویسی ها: پیشنویس اولیه

بازنویسی به معنی بد بودن نوشته شما نیست؛ بلکه نشانی از نویسندگی خوب شماست. با روش آرون سورکین برای بازنویسی و قدرت بخشیدن به نوشته ها آشنا شوید.

۱۶:۳۵
بازنویسی: یادداشت ها
بازنویسی: یادداشت ها

بازنویسی به معنی بد بودن نوشته شما نیست؛ بلکه نشانی از نویسندگی خوب شماست. با روش آرون برای بازنویسی و قدرت بخشیدن به نوشته ها آشنا شوید.

۱۸:۳۷
اتاق نویسندگان The West Wing: بخش ۱
اتاق نویسندگان The West Wing: بخش ۱

آرون با هنرآموزان خود یک اتاق نویسندگان مجازی برای نوشتن قسمت اول فصل ۵ از این سریال محبوب که در واقع توسط نویسندگان دیگری انجام شده را تشکیل می دهد.

۸:۱۰
اتاق نویسندگان The West Wing: بخش ۲
اتاق نویسندگان The West Wing: بخش ۲

آرون با هنرآموزان خود یک اتاق نویسندگان مجازی برای نوشتن قسمت اول فصل ۵ از این سریال محبوب (که در واقع توسط نویسندگان دیگری انجام شده) را تشکیل می دهد.

۱۶:۳۳
اتاق نویسندگان The West Wing: بخش ۳
اتاق نویسندگان The West Wing: بخش ۳

آرون به همراه شاگردان خود در مسترکلاس به تحلیل قسمت ۵۰۱ فیلم The West Wing می پردازند

۱۹:۳۵
اتاق نویسندگان The West Wing: بخش ۴
اتاق نویسندگان The West Wing: بخش ۴

تحقیقات چگونه می تواند به پیشبرد طرح کلی یک فیلمنامه کمک کند؟ آرون و دانش آموزان در مورد محدودیت های متمم بیست و پنجم قانون اساسی ایالات متحده آمریکا که در رابطه با غیبت و جانشینی رییس جمهور است به عنوان یک نقطه برای شروع طرح بحث می کنند.

۲۲:۲۶
اتاق نویسندگان The West Wing: بخش ۵
اتاق نویسندگان The West Wing: بخش ۵

از توصیه های آرون استفاده کنید: وقتی شخصیت های خوبی دارید از آن ها استفاده کنید. چگونگی دیده شدن شخصیت اصلی فیلمنامه خود را بیاموزید.

۲۱:۲۱
اتاق نویسندگان The West Wing: بخش ۶
اتاق نویسندگان The West Wing: بخش ۶

ایده چه کسی بد است؟ آرون و دانش آموزان در ادامه اتاق نویسندگان در مورد تعدادی از ایده های خام بحث می کنند.

۱۳:۰۲
اتاق نویسندگان The West Wing: بخش ۷
اتاق نویسندگان The West Wing: بخش ۷

به گفته آرون: لازم نیست که به مخاطب خود با یک ایده خام توهین کنید. نویسندگان در مورد ارزش پافشاری در مورد محدودیت واقعیت در دل یک داستان گفتگو می کنند.

۴:۱۱
اتاق نویسندگان The West Wing: بخش ۸
اتاق نویسندگان The West Wing: بخش ۸

سرانجام داشن آموزان در مورد اتاق نویسندگان آزمایشی نتیجه گیری می کنند و در مورد دروسی که یاد گرفته اند گفتگو می کنند.

۱۳:۴۵
ورکشاپ گروهی: جلسه ارائه کار
ورکشاپ گروهی: جلسه ارائه کار

شما یک فیلمنامه نوشتید، اکنون زمان ارائه و معرفی آن رسیده است. از سوالات احتمالی که از شما پرسیده می شود آگاه شوید و برای آن آماده باشید.

۱۰:۱۷
ورکشاپ گروهی: آرون Mission To Mars را معرفی می کند
ورکشاپ گروهی: آرون Mission To Mars را معرفی می کند

آرون ایده ی یک سریال جدید تلوزیونی را برای اولین بار به دانش آموزان خود در مسترکلاس ارائه داده و دست آن ها را برای پیش برد داستان باز می گذارد.

۱۴:۵۱
جمع بندی کلاس
جمع بندی کلاس

در جلسه آخر، آرون توصیه های پایانی خود را برای شما مطرح نموده و آخرین تکلیف شما برای کل دوران فیلمنامه نویسی تان را به شما ارائه می دهد.

آرون سورکین

آموزش فیلمنامه نویسی

آرون سـورکین اولین فیلمنامــه خود را روی دستمال سفره نوشت. همان دستمال سفره ها تبدیل به فیلـــم A Few Good Man با بازی جـــک نیـکلسون شد. اکنون نویسنده برنده Academy Award و صاحب آثاری همچون The West Wing و The Social Network فیلمنامه نویسی آموزش می دهد. شما از او قواعد روایت داستان، دیالــوگ نویسی، خلق کاراکتر و آنچه باعث پرفــروش شدن یک فیلمنامــه می شود را خواهید آموخت. در انتهای این آموزش، فیلم نامه هایی بیاد ماندنی خواهید نوشت.

پاسخ پرسش های پرتکرار

    با دیگر دانشجویان گفتگو کنید

    به انجمن بپیوندید تا در درس ها عمیق تر شوید، با دانشجویان دیگر در ارتباط باشید و از کار خود بازخورد بگیرید.

    به انجمن بپیوندید
    اشتراک
    اطلاع از
    بازخوردهای درون متنی
    نمایش تمامی دیدگاه ها

    آموزش فیلمنامه نویسی توسط آرون سورکین را امروز شروع کنید

    119 تومان
    دسترسی همیشگی به نسخه آنلاین
    دسترسی آفلاین برای یکسال
    دسترسی به کتاب کار
    خرید اشتراک تمامی کلاس ها
    شروع از 199 تومان
    با خرید اشتراک به تمامی کلاس ها دسترسی خواهید داشت
    فقط یک قدم فاصله دارید
    این کلاس را هدیه دهید
    119 تومان
    برای آن هایی که دوستشان دارید
    تغییر را رقم بزنید
    پشتیبانی
    cross